Fru fet
Nu blommar azaleorna för fullt! Fick hjärnsläpp förra året när jag skulle komplettera beståndet - så nu har jag en orange, en laxrosa och en illröd.. ohmy.gif . Inte så tjusigt direkt men vad gör man? Jag kanske skulle köpa en gul och en lila också... laugh.gif Någon mer som har mindre lyckade kombinationer (eller tänker ni alltid först och handlar sen?)
Lady Hamilton
CITAT (Fru fet @ 14-06-2006, 21:50)
.....Någon mer som har mindre lyckade kombinationer (eller tänker ni alltid först och handlar sen?)..........

sleep.gif Alltid!
Självklart har jag alla rabatter i perfekta färg kombinationer..............
laugh.gif Äh! Vad jag ljuger nu...............
wub.gif Men jag kan ju alltid önska att jag hadde perfekta.......
Ewa L
Jag måste erkänna att jag tillhör dem som vill ha — och oftast lyckas — med kompositionerna i färger.

Men, emellanåt (alltför ofta mad.gif ) blommar växten i en helt annan färg än den är köpt som. Så sent som igår; en fylld Praktnejlikrot som skulle vara gul var knall-orange och enkel. Tung suck!! I en för övrigt endast blå och gul rabatt.

Den värsta färgkollissionen jag har annars är när Rosenkvittenbusken (tegelröda blommor) blommar samtidigt med Bergenian... Inte snyggt!! Har försökt gräva bort Bergenian i två år, men den är tuff.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon