|
netaave
14-06-2006, 21:53
Gör sista dagen före sommaruppehållet i morgon. Sen är jag ledig till 21 augusti.  Hääärligt!
Måste ju erkänna att jag är aningens avundsjuk... jag vill också vara ledig så länge!
Lady Hamilton
14-06-2006, 22:11
Jag unnar verkligen din ledighet Hoppas att det blir en bra sommar. Själv skulle jag få "abstinens" om jag inte fick gå till jobbet på så lång tid. Nä jag klarar max 2-3 veckor sedan måste jag få jobba åtminstone 2-3 nätter, sedan kan jag vara ledig igen
CITAT (netaave @ 14-06-2006, 22:53) Gör sista dagen före sommaruppehållet i morgon. Sen är jag ledig till 21 augusti. :wub: Hääärligt!
Grattis!, Det är nåt som jag skulle förunna alla!
netaave
15-06-2006, 07:29
Ja det är helt klart värt dom 7% dom drar från lönen varje månad att vara ledig två veckor över jul och 10 v på sommaren. Nackdelen är ju att man inte kan ta strösemesterdagar.
netaave
15-06-2006, 07:35
CITAT (Hamilton @ 14-06-2006, 23:11) Själv skulle jag få "abstinens" om jag inte fick gå till jobbet på så lång tid. Det har jag inga som helst problem med. Mysigt att vara ledig då barnen också är det. Numera är gubben också hemma.
kristina_tj
15-06-2006, 08:08
CITAT (Hamilton @ 14-06-2006, 23:11) Själv skulle jag få "abstinens" om jag inte fick gå till jobbet på så lång tid. Nä jag klarar max 2-3 veckor sedan måste jag få jobba åtminstone 2-3 nätter, sedan kan jag vara ledig igen  Ojojoj, är det nåt jag är absolut världsbäst på så är det att göra ingenting under lång tid. Att vara i sommarstugan hela sommaren - inga problem! Fast som student måste man ju tyvärr jobba lite under sommaren, för att få det att gå ihop...fast så lite som möjligt så klart!!!!
netaave
15-06-2006, 09:13
CITAT (kristina_tj @ 15-06-2006, 09:08) CITAT (Hamilton @ 14-06-2006, 23:11) Själv skulle jag få "abstinens" om jag inte fick gå till jobbet på så lång tid. Nä jag klarar max 2-3 veckor sedan måste jag få jobba åtminstone 2-3 nätter, sedan kan jag vara ledig igen :) Ojojoj, är det nåt jag är absolut världsbäst på så är det att göra ingenting under lång tid. Att vara i sommarstugan hela sommaren - inga problem! Fast som student måste man ju tyvärr jobba lite under sommaren, för att få det att gå ihop...fast så lite som möjligt så klart!!!! Studenter från din skola har jag några stycken inskrivna här, de jobbar på föreläsningsfria dagar.
Lady Hamilton
15-06-2006, 09:14
CITAT (kristina_tj @ 15-06-2006, 09:08) CITAT (Hamilton @ 14-06-2006, 23:11) Själv skulle jag få "abstinens" om jag inte fick gå till jobbet på så lång tid. Nä jag klarar max 2-3 veckor sedan måste jag få jobba åtminstone 2-3 nätter, sedan kan jag vara ledig igen :) Ojojoj, är det nåt jag är absolut världsbäst på så är det att göra ingenting under lång tid. Att vara i sommarstugan hela sommaren - inga problem! Fast som student måste man ju tyvärr jobba lite under sommaren, för att få det att gå ihop...fast så lite som möjligt så klart!!!!  Nu är det så att jag verkligen trivs på mitt jobb, både med arbetsledning och arbetskamrater. Sedan så är jag helt ledig 2 veckor av 5 året runt
netaave
15-06-2006, 09:15
Nu är det bara 2 timmar kvar!
kristerh
15-06-2006, 10:10
Inte ett dugg avis är jag  trevlig sommar. krister
Biggan_
15-06-2006, 10:44
Sista skälvande minuterna nu då! Vilken härlig känsla det är när semestern äntligen är riktigt i sikte! En trevlig sommar önskar jag också att du får!
netaave
16-06-2006, 22:10
Tack! Nu är jag ledig. Vi avslutade med en trevlig sommarfest igår ute på någonting som heter Björkdala gård. Vi blev serverade en 3-rätters utomhus i solen, vi satt vid ett runt bord alldeles intill en gärdsgård där vajade hundkexen för vinden och utsikten var milsvid över de uppländska åkrarna. Tittade man åt det andra hållet anade man Mälrens vattenblänk. Hon som har det här stället har tidigare arbetat som sjukgymnast på kommunhälsan hos oss, men valt att ha det här i stället. Vi avslutade kvällen med att hon hade ett litet föredrag om Gudinnor, baserat på böckerna "Gudarna inom mig" och "Gudinnorna inom mig" det mest intressanta och den största aha-upplevelsen jag haft på länge. Kan verkligen rekommendera detta om ni ska göra något speciellt med era kamrater. http://www.bjorkdalagard.seI morse när jag gick och plockade vissna blommor från amplarna på altanen kändes det så skönt att veta att så där en 70 mornar till kan jag göra det i lugn och ro före frukosten, som intas på samma altan under tidningsläsande utan att behöva titta på klockan. Ev är det här sista sommaren med uppehållsledighet för mig, är ju inte aktiv i barngrupp längre och administrativa tjänster har inte uppehåll upplyste en av PA-konsulterna mig häromdan, så den här sommaren ska jag njuta.
*Felix matte*
16-06-2006, 22:13
Låter som din sommarledighet började bra.... hoppas den fortsätter lika. Ha en trevlig sommar
kristina_tj
22-06-2006, 21:31
CITAT (netaave @ 15-06-2006, 10:13) CITAT (kristina_tj @ 15-06-2006, 09:08) CITAT (Hamilton @ 14-06-2006, 23:11) Själv skulle jag få "abstinens" om jag inte fick gå till jobbet på så lång tid. Nä jag klarar max 2-3 veckor sedan måste jag få jobba åtminstone 2-3 nätter, sedan kan jag vara ledig igen :) Ojojoj, är det nåt jag är absolut världsbäst på så är det att göra ingenting under lång tid. Att vara i sommarstugan hela sommaren - inga problem! Fast som student måste man ju tyvärr jobba lite under sommaren, för att få det att gå ihop...fast så lite som möjligt så klart!!!! Studenter från din skola har jag några stycken inskrivna här, de jobbar på föreläsningsfria dagar. Jaså? Var är det nånstans?
netaave
22-06-2006, 22:44
CITAT (kristina_tj @ 22-06-2006, 22:31) CITAT (netaave @ 15-06-2006, 10:13) CITAT (kristina_tj @ 15-06-2006, 09:08) CITAT (Hamilton @ 14-06-2006, 23:11) Själv skulle jag få "abstinens" om jag inte fick gå till jobbet på så lång tid. Nä jag klarar max 2-3 veckor sedan måste jag få jobba åtminstone 2-3 nätter, sedan kan jag vara ledig igen  Ojojoj, är det nåt jag är absolut världsbäst på så är det att göra ingenting under lång tid. Att vara i sommarstugan hela sommaren - inga problem! Fast som student måste man ju tyvärr jobba lite under sommaren, för att få det att gå ihop...fast så lite som möjligt så klart!!!! Studenter från din skola har jag några stycken inskrivna här, de jobbar på föreläsningsfria dagar. Jaså? Var är det nånstans? Vikarieförmedlingen för skola och förskola i Uppsala kommun, vi startar igen v 31, fast jag kommer inte förrän v 33
kristina_tj
23-06-2006, 10:42
CITAT (netaave @ 22-06-2006, 23:44) CITAT (kristina_tj @ 22-06-2006, 22:31) CITAT (netaave @ 15-06-2006, 10:13) CITAT (kristina_tj @ 15-06-2006, 09:08) CITAT (Hamilton @ 14-06-2006, 23:11) Själv skulle jag få "abstinens" om jag inte fick gå till jobbet på så lång tid. Nä jag klarar max 2-3 veckor sedan måste jag få jobba åtminstone 2-3 nätter, sedan kan jag vara ledig igen :) Ojojoj, är det nåt jag är absolut världsbäst på så är det att göra ingenting under lång tid. Att vara i sommarstugan hela sommaren - inga problem! Fast som student måste man ju tyvärr jobba lite under sommaren, för att få det att gå ihop...fast så lite som möjligt så klart!!!! Studenter från din skola har jag några stycken inskrivna här, de jobbar på föreläsningsfria dagar. Jaså? Var är det nånstans? Vikarieförmedlingen för skola och förskola i Uppsala kommun, vi startar igen v 31, fast jag kommer inte förrän v 33  Aha, då förstår jag. Du gör rätt i att vänta in i det längsta med att jobba igen  . Själv måste jag jobba imorrn, och drygt en vecka framåt  , men sen är jag ledig i tre veckor, och det ska bli såååå skönt!!!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|