Meliss
Är så sugen på att plantera ytterligare en vindruveplanta och är lite nyfiken på om jag kan platntera ngn som är lämpligare för varmare zon. SJälv bor jag i zon 5 och växthuset har sol fram till klockan 19.00 på sommaren´. Vad tror ni att man törs sätta för "zonväxter"?
Åsa, mälardalen zon 2
Om du inte har uppvärmning så är det nog bara någon eller ett par zoner lägre i växthuset så troligtvis kan nog en zon 3 sort fungera typ Himrod som den härdigaste kärnfria sorten.
Meliss
CITAT (Åsa @ mälardalen zon 2,15-06-2006, 10:41)
Om du inte har uppvärmning så är det nog bara någon eller ett par zoner lägre i växthuset så troligtvis kan nog en zon 3 sort fungera typ Himrod som den härdigaste kärnfria sorten.

Tack för svaret! smile.gif Jag har tänkt att värma upp lite på våren och förlänga lite på hösten, jag har verkligen blivit biten sedan jag blev med växthus för två år sedan (köpte hus). Om jag värmer på våren och hösten så kanske jag förbättrar mina chanser att lyckas med en Himrod?! Tack för hjälpen!
myskmadra
Jag är inte särskilt kunnig på vinrankor men har hört att det ska finnas
härdiga sorter från Estland numera.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon