Floppy
Är det försent att så blomman för dagen nu???...
Avhärdade enligt konstens alla regler men nu när det vart så varmt så kunde jag inte skydda de som jag hade så de dog... sad.gif
Så jag tänkte kolla om det går att så nu...
Ophelia
Ja det går och upp kommer de men sedan när blomningen blir, vet jag inte. Jag förkultiverar alltid (är så otålig).
Floppy
Ja jo...otålig är jag med... tongue.gif *suck*...
Menar du att du förkultiverar innan du sätter ut dem...eller sår du direkt nu???
För jag har ju förkultiverat tidigare och det är ju de som har dött nu sad.gif ...men tycker du att jag ska så dem inne nu under lysrör och sen ta ut dem...eller ska jag så dem på plats???...många frågor blev det... tongue.gif wub.gif
Ophelia
Jag tycker inte du ska förkultivera, finns ingen anledning nu. Det gör jag för jag vill ha färdiga plantor att sätta ut i mina balkonglådor så fort det är varmt nog och jag vill ha en skyddande skärm mot mina grannar. Nu är det så varmt och ljust att du gott kan peta ner dem i jorden. De är inte i behov att drivas upp i såjord (som många andra är).
Floppy
Okidoki...jag har lagt dem i blöt över natten så ska jag så dem i morgon...

Det roliga i detta är att de frön som jag ska så är ifrån en som jag har sått inne i år och som började blomma tidigare så jag ville inte sätta ut den (de andra satte jag ut men de dog)...den står i fönstret i vardagsrummet och bara blommar och sätter frön... wub.gif wub.gif wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon