Lilla Selma
Hej!

Jag sådde morötter i våras, när snön varit borta ett par veckor och jordtemperaturen visade på +8 grader. Har odlat morötter i många år, men i år har det inte kommit upp något alls! Har sått Nantaise samt en röd sort som jag köpte frön till i USA. Inget har kommit upp... Finns det någon annan här på forumet som har samma problem i år. Har funderat på om det kan vara den konstiga väderleken detta år... wacko.gif

Inte kan man väl så morötter nu - eller???

Undrar Selma
marskattan
Jag sår morötter för fullt just nu! Även om jag odlar mitt i skåne så har inte jorden varit lämplig för sådd mycket tidigare samt att jag och min mor rår om ett ca 150kvm stort trädgårdsland så det blir en hel del vi sår.

Vad har du egentligen att förlora på att så nya morötter nu igen? På den ena påsen höstmorot jag har så rekomenderar dom att man sår från april till mitten av juli... så nog finns det tid än.

Lycka till!
Lilla Selma
Hej Marskattan! Jag har inget att förlora och allt att vinna! Det blir till att så morötter omedel bums! Tack för snabbt och positivt svar!

Hälsar Selma lyckligt wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon