n00b
Vi skulle ta bort en sten, men det visade sig vara mer ett berg. När vi väl fått den att spricka så var det omöjligt att flytta. Vi tänkte om, la gatsten runt och ska nu ha den som rabatt.
Jag är nybörjare i trädgården, så jag vet inte vad jag ska sätta där. Har ni några förslag??
(runt om kommer det att läggas gräs)

Alexander-VG-zon3
i mitten ett stort pampasgräs , sen kankse olika fettblads växter och andra tåliga saker som mindre gräs,lavendel,lammöra,salvia,nelikor m.m. .
detta låter säkert jätte jätte tråkit men så hadde jag gjort *jag är själv i testnivå med trädgård*

fast sne vet jag inte ritikgt i din zon om det funkar men ja jag är inte bäst på sånt såp du får någ bättre svar av nån annan
Ophelia
Hur stor är rundeln? Hur höga vill du att växterna ska vara?
n00b
CITAT (Ophelia @ 15-06-2006, 19:47)
Hur stor är rundeln? Hur höga vill du att växterna ska vara?

Den är (innanför gatstenarna) 1m x 1,25m
Höjden spelar ingen roll, bara det blir bra biggrin.gif
Ophelia
Personligen tycker jag inte att du ska ha alltför höga växter för då kan ju de där stenarna försvinna. Är det soligt så kanske det är torrt. Bra växter som blommar länge är ju stäppsalvia. Kanske lite snygga röllekor om det är torrt och soligt (en låg krypande i solgult). Kanske trevlig matta av kattfot? Finns i vitt, rött och rosa. Flaxx nämner ju gräs och det är ju ganska läckert. Finns ju en del olika sorter att välja på beroende på var du bor. Skulle nog passa mig för alltför vidlyftiga växter och alltför många sorter då rundeln inte är så stor.
n00b
Så här blev det:

Jag satte rosenstav och smaragdfetblad.

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon