Full version: Stammad Marguerite
ingrid fuxwall
Några sådana köpte jag idag för bara 10 kronor stycket. Alla blommor var vissna men jag valde ut exemplar vars bladverk var gröna och fina.

Hur gör jag nu?
Har klippt bort de vissna blommorna men mer?

Kan man övervintra dessa blommor?

Många frågor och jag hoppas givetvis på svar.
Lady Hamilton
Du kan klippa ner "kronan" till den form som du vill ha. Sedan är det bara att vattna och pyssla om den. Ge bara svag näring till att börja med.

På hösten innan frosten tar du in din Margurit. Jag övervintrar mina ljust svalt och lite vatten. Sedan till våren klipper jag ner kronan till lämplig form.
ingrid fuxwall
Tack snälla för ditt svar, fast jag hade hoppats att du skulle skriva att jag kunde förvara den ute, under vintern - en sådan optemist är jag wub.gif

ingrid

Tror du det går bra med hönsgödsel?
Lady Hamilton
CITAT (ingrid fuxwall @ 15-06-2006, 22:57)
......fast jag hade hoppats att du skulle skriva att jag kunde förvara den ute, under vintern.......
.....Tror du det går bra med hönsgödsel?.......

laugh.gif Visst kan du ha den ute på vintern............men den kommer knappast att överleva.............
Och hönsgödsel tror jag blir utmärkt att gödsla med smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon