matsa
Jag har ett filter som har en volym på 700-800 liter och är indelat i 3 kammare. Jag undrar om det finns alternativ till de filtermattor som kan köpas i zoo-affärerna. Ska man köpa de filtermattorna i dessa affärer kostar det skjortan och om det finns andra alternativ som kostar mindre lägger jag gärna de överblivna pengarna på kvalitetsfiskar istället.
kristerh
kolla på någon stormarknad vad de har för filtermattor, tror du kan komma ganska billigt undan om du hittar något där istället för att handla i zoo affärerna.
krister
djungel
Jag köpte en filtermatta på Hornbach för ca en tredjedel av priset. Klippte runt för att ha som grovrening i mitt powerclearfilter och använde resten i småbitar som biologisk del i botten. Mycket bättre än biobollar som har alldeles för lite filteryta. Jag märkte direkt att filtret blev effektivare. Nu tar jag upp alla skumplast bitar några gånger om året och kramar ur dessa och sköljer lätt i en spann med dammvatten.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon