Lady Hamilton
Jag var i kontakt med ett företag i mitten på April och undrarde om de kunde leverera växter hem till mig eller om man endast kunde köpa från deras återförsäljare. Efter en vecka fick jag till svar att -Då måste du beställa där. wacko.gif Jag mailade tillbaka och frågade igen om de skickade till "privat" adresser Efter 12 dagar kom svaret -Ja wink.gif
Slutet av Maj mailade jag igen och frågade om jag hade någon beställning hos dem. 3 dagar senare levereras med buss en 15kg tung kartong fylld med plant.
De hade skickat dubbelt mot vad jag beställt ohmy.gif Men inget inbetalnings kort eller efter krav...............
Nu har det gått nästan 3 veckor och jag har ff inte hört av från dem eller fått inbetalnings kort
Hur skulle ni ha gjort? Försöka få kontakt med dem igen? eller avvakta ett tag till. Fast igentligen "bävar" jag för räkningen huh.gif För själva plantorna var inte billiga och det stog inget om fraktkostnaden.....
kristerh
Det är lika bra att du kontaktar dem, iofs har de 3 år på sig att skicka ut en räkning wink.gif frakten är nog samma oavsett om du beställer en liten eller stor mängd... det brukar vara så.

Vad tänker du göra med plantorna? vad var det för nåt (nyfiken är man)
krister
olgak
Det låter jobbigt det där laugh.gif , men jag antar att de hade något speciellt du väldigt gärna ville ha.

Jag skulle ringa dem för att få det ur världen. Och självklart ska du inte behöva betala för att de skickat dubbelt.
Lady Hamilton
smile.gif Tack för era svar
Jag har och planterat Hjortron och (All)Åkerbär
Jag tror att jag avvaktar till Måndag efter midsommar, har de inte hört av sig då, Så försöker jag kontakta dem wub.gif Lät inte bra att de har 3 år på sig att inkräva betalning..............då kanske man redan har glömt och plantorna är döda unsure.gif Och DÅ har man ju inte lust att betala.....
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon