ia_marre
17-06-2006, 12:02
Mina kärleksblomster har vuxit sig stora och ska till att blomma, men nu vissnar de en efter en, har redan fått slänga flera. Det börjar med att bladen vissnar och faller av enl bild. Nu har även luktärterna börjat visa symptom (de står i samma 15 liters kruka) Ngn som känner igen? Kan jag köpa ngt medel och behandla med?
Titta i mitt album för att se hur skadorna ser ut.
Tack på förhand
ia_marre
17-06-2006, 12:04
Syns min albumikon förresten? jag har lagt in bilderna, men funkar det?
malin72
17-06-2006, 12:05
du har inte albumet aktiverat så man kan inte se
gå till din kontrollpanel in på album och aktivera
malin72
17-06-2006, 12:05
Ser inget album ... har du lagt in bilder i odlas album så borde de synas...
...är inte så 'haj' på detta men jag tror att det finns hjälp i hur man lägger upp bilder och album
'Odlas hjälp'Testa...
ia_marre
17-06-2006, 12:12
nu då?
Näpp...funka inte
ia_marre
17-06-2006, 12:26
Jag blir galen, får det inte att fungera, men ngn kanske kan hjälpa mig ändå. Bladen blir alltså bruna i kanterna och sedan vissnar plantan ner och blir svag. Några av luktärtsbladen har nu blivit brungula och torra i den yttersta kanten och skrumpnar ngt. Vad kan detta vara? Jag har gödslat med chrysan och de har en stor kruka. Tills nu har de vuxit sig stora och frodiga...
Åsa, mälardalen zon 2
17-06-2006, 13:46
Blir det väldigt hett där de står???
(albumet länkas inte automatiskt till din forumprofil du måste gå in i din kontrollpanel och uppdatera profilinformationen för att albumet ska länkas hit = det blir en kameraikon)
ia_marre
17-06-2006, 18:21
Hej!
ja dessa dagar med värme blir det ganska varmt, men det är inte gassande sol från morgon till kväll utan mellan 11 och 17 ungefär. Ser nu att bladen blivit alldeles prickiga av bruna stela torra fläckar, men jag ser inga odjur ngnstans. Kan det vara värmen? Så trist för den första lilla blomman ska just slå ut och det finns massa knoppar, men jag är rädd att de alla håller på att dö...
Ang albumet så fick jag till en kameraicon, men plötsligt fanns då ingen användare till det albumet och nu hittar jag inte mitt album ngnstans... det står i min kontrollpanel att jag inte har ngt...
Åsa, mälardalen zon 2
17-06-2006, 19:39
11-17 är ganska mycket stark sol och värme för två växter som hellre skulle ha en brittisk sommar med lite svalare klimat och regn jag skulle tippa att det är för mycket sol och värme för växterna = solskador.
Testa flytta krukan till ett lite mer skuggigare läge under värmeböljan och se om de tar sig.
malin72
17-06-2006, 21:03
ia_marre!!!!!! vad händer om du skriver in ditt användar namn på albumet s lösen vad händer då????
skriv på test /support och kolla om någon kan hjälpa dig med albumet
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.