Full version: pallkragar
Annelie O
Jag har nu startat med odling i pallkragar jag kpte 6 st dagliljor olika sorter som jag skall ha i en lda. I en annan pallkrage har jag satt lkar av gladiolus. De andra ldorna har jag stt sommarblommor. Finns det fler frslag. wub.gif
Eva i Skne
Varfr inte lite grnsaker wub.gif Ingen jtteodling, men lite sallad och rdisor att plocka in till mackorna..........
Avvi
Ja, och persilja och grslk och citronmeliss och liljor och akvileja! rolleyes.gif
Hannele

Gladiolus blir vackrare i en latrintunna! wub.gif
L8 B.
Nu har jag satt lite i mina kragar. Tnker alltid att det ska bli fler blommor sdda "i r", men s blir det s svrt att vlja bort, mortter, lk, potatis, rdbetor mm... Men det blev i alla fall tv ldor med blommor. Fr se om ngra av mina gamla frn vill gro ... wink.gif Annars kan man juh peta ner nya =)
Trdgrdsmannen
Vi koncentrerar oss till tbart i vra pallisar men ramar in dom med trevliga ettringar som blommar vackert i olika grupper och rader runt om (frutom mellan pallisarna dr vi lgger stengngar).
Annelie O
Tack fr alla frslag jag r ovan att odla i pallkragar s det r bra med tips. Jag r annars med i trdgrdsamatrerna och van att odla perenner p traditionellt vis. Alltid roligt med ny kunskap. rolleyes.gif
Hannele
CITAT (Annelie O @ 15-05-2003, 15:41)
Finns det fler frslag. wub.gif

Jag kan inte komma p ngot, man inte kan odla i en pallkrage...
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon