Full version: Margerit
Tjottan
Jag har ganska nyligen börjat intressera mig för växter och allt vad det innebär, så jag är inte speciellt kunnig.
Jag ville få lite fint på min balkong och fick tipset att ha margeriter i balkonglådan, då dessa blommor är lättskötta.

Jag köpte 2 stycken margeriter och satte dem tillsammans med pelagoner i en ganska stor balkonglåda. Till min stora förtvivlan så är den ena margeriten väldigt ledsen! Blommorna är enormt små och de vita bladen ramlar av eller torkar ihop helt, knopparna är nästan obefintliga. Varför??? Den andra, friska, margeriten blommar för fullt, med stora härliga blommor. Jag sköter dem på samma sätt.

Jag har letat efter skadedjur och annat suspekt, men hittar inget.
Någon som vet vad som har hänt eller kan tipsa om vad jag ska göra? unsure.gif

Mvh Tjottan
lissa
Min är lite konstig, för ibland får jag några grenar som uppför sig så. Ofta är det p.g.a att den har haft för dåligt med vatten, för den har ju stort behov a v den varan..tyvärr kan jag nog inte hjälpa till med mer...hoppas att det går bra och att den klarar sig smile.gif smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon