ia_marre
Jag har sett en sån fin anordning med en lång metallstolpe att ex fästa i balkongen ovanför och med tillhörande krukor som sitter i etapper på stolpen. Var finns denna att köpa? Ngn som känner igen och vet?
Sunniegirl
Ja, den fanns åtminstone att köpa förut på IKEA...Om de har den kvar vet jag däremot inte.
ia_marre
Hur länge sen var det den fanns där som du vet? Får väl åka dit och hoppas att den finns... De visar den inte på sin hemsida, men där visar de ju inte allt.
Sunniegirl
Jag TROR att jag sett den den här säsongen, men jag törs inte svära på det. Jag vet av erfarenhet att man får bra hjälp genom att ringa till IKEA. Om du gör det och förklarar vilken produkt du undrar över kommer de garanterat att kunna svara dig på om den finns kvar i sortimentet. Lycka till!
ia_marre
Nu är anordningen inköpt och installerad på uteplatsen! De fanns på ikea till reapris dessutom. Det blev jättefint, men nu måste jag iväg och köpa plantor att fylla den med också! tongue.gif Bilder kommer att finnas i albumet när arrangemanget är komplett! Tack för hjälpen
Sunniegirl
Kul att det löste sig och blev bra....
Scout
har letat på ikeas hemsida men inte hittat nåt, vad kallas den för något? och vad kostar den?

Väntar otåligt på bild...
ia_marre
Nu har jag lagt in två bilder på hur stolpen ser ut. Plantorna är inköpta igår, men inte avhärdats ordentligt så de är bara provisoriskt istoppade i krukorna för att ge en bild av hur det kommer att se ut. Det är verkligen jättefint. Tycker inte riktigt bilderna gör de rättvisa, men jag är ingen mästerfotograf. tongue.gif Stolpen finns inte på ikeas hemsida, men jag fann den i butiken. Antal krukor kan man välja själv, men de reade den på ikea i göteborg så du kanske får va snabb för jag vet inte om de tar in fler...
Jill-Ulrika
Jag vet vad den heter, har nämligen sparat 2005 års sommarkatalog(?) från IKEA för det inspirerande innehållet!:rolleyes:

Vässarö heter serien, stolpen kostar/kostade 179 kr sen får man köpa till de förzinkade krukorna i set om tre för 129 kr.

Att den inte finns på hemsidan beror nog på att det är förra årets nyhet, det verkar som om de brukar varva innehållet med jämna mellanrum. Men kanske är den på utgående och reas ut av den anledningen? Isåfall är det ett ypperligt tillfälle att fynda.

Ia_marre: Ser förresten också framemot bilderna på arrangemanget, så säg gärna till när bilderna ligger uppe wub.gif
ia_marre
tongue.gif Vi skrev visst samtidigt Jill-Ulrika! Nu har jag som sagt lagt in två bilder, det var allt jag fick plats med så nu har jag skickat meddelande om mer utrymme så ska jag uppdatera med mer bilder när det är klart!
Jill-Ulrika
CITAT (ia_marre @ 26-06-2006, 13:22)
tongue.gif Vi skrev visst samtidigt Jill-Ulrika! Nu har jag som sagt lagt in två bilder, det var allt jag fick plats med så nu har jag skickat meddelande om mer utrymme så ska jag uppdatera med mer bilder när det är klart!

Kul att se, och det ser riktigt bra ut, så vad gör lite regn rolleyes.gif
bratt
CITAT (ia_marre @ 18-06-2006, 13:51)
Jag har sett en sån fin anordning med en lång metallstolpe att ex fästa i balkongen ovanför och med tillhörande krukor som sitter i etapper på stolpen. Var finns denna att köpa? Ngn som känner igen och vet?

hej
jag var på ikea för två veckor sedan då såga jag en sådan på andra våningen. har själv två sådana på balkongen . jättesnyggt
Jill-Ulrika
CITAT (bratt @ 26-06-2006, 17:00)

hej
jag var på ikea för två veckor sedan då såga jag en sådan på andra våningen. har själv två sådana på balkongen . jättesnyggt

Vore jätteroligt att se lite bilder rolleyes.gif
bratt
CITAT (Jill-Ulrika @ 26-06-2006, 17:11)
CITAT (bratt @ 26-06-2006, 17:00)

hej

Vore jätteroligt att se lite bilder rolleyes.gif

Jag skall se om jag kan hitta dessa kort jag tog förra året, då hade jag stolpen full av krukor med pelargoner i. jag letar..............
Majvor
Jag var på Ikea i Barkarby idag och där fanns den. Tänkte aldrig på om det var rea eller ej.

(hade fullt upp med mina vinställ....:-)
gomman
Jag har haft sådana stolpar i 3 år nu på balkongen och de är kanon att odla t ex ampeltomater i. Men se till att ha innekrukor i krukorna för de har en tendens att läcka.
Odlingsytan ökas enormt med dessa stolpar och de är verkligen dekorativa när de är fulla med prunkande växter.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon