Full version: Fikon
Biggan_
Jag tänkte plantera om min fikonplanta. Är det lämpligt att göra det nu och vad för jord skall jag använda?
Alexander-VG-zon3
CITAT (Birgitta P @ 18-06-2006, 17:44)
Jag tänkte plantera om min fikonplanta. Är det lämpligt att göra det nu och vad för jord skall jag använda?

ja dte funkar nu . jag hadde provat i medelhasvjord eller vanlig planteringsjord
Biggan_
Vad innehåller medelhavsjord?
Alexander-VG-zon3
CITAT (Birgitta P @ 18-06-2006, 21:31)
Vad innehåller medelhavsjord?

vet inte ritikgt men här är en länk
http://www.weibulls.com/ som du sne klickar på jordar å sne special jor xdå så står där medelhasvjord tror jag men klicka dig fram wub.gif
Alexander-VG-zon3
eller jag gör så här

Artikel 720324
Bild:
Benämning: MEDELHAVSJORD
Förpackningsstorlek: 8 LITER
Beskrivning: Medelhasvjord är en specialjord för bla olivträd, citrusträd, lavendel och fikon. I denna luftiga men ändå strukturfasta och järnrika jord utvecklas rötterna mycket bra. Jorden innehåller rödfärgat lavamaterial som ger samma karaktär som naturlig mineraljord från medelhavsregionen.
Konsumentinformation:
Typ av odling:
Biggan_
Tack flaxss, för svaret! Ska se om jag hittar medelhavsjord annars tar jag vanlig blomjord. smile.gif
Alexander-VG-zon3
CITAT (Birgitta P @ 18-06-2006, 22:13)
Tack flaxss, för svaret! Ska se om jag hittar medelhavsjord annars tar jag vanlig blomjord. smile.gif

japp prova det wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon