Full version: karibisk timjan
yla

det är sonen som fått denna blomma o undrar om han ska våga äta av den
jag har själv inte sett den på nära håll ännu men någon kanske kan säga direkt att det är karibisk timjan ,,, wub.gif wub.gif
Gunvor Nilsson
Tycker den påminner mer om citronmeliss fast den har spetsigt blad. Timjan luktar hostmedicin - det fanns en gång i tiden något som hette Tussipekt hostmedicin för barn och så luktar den. Karibisk timjan måste väl påminna om den nordiska varianten av timjan?
/Gunvor
yla
jepp tycker jag med
jag ska nog få lukta på den nu till helgen
men till dess så vet jag att stjälkarna är runda
o bladen sitter mittemot varandra
o hela är luden
så kommer nån på nåt så skriv wub.gif rolleyes.gif
Ingrid på Västkusten
Ser ut som en Coleus/Pletranthus - släkting. Karribisk timjan har jag itne en aaaning om vad det är. Sjävl har jag en Coleus(variegerad) och en P ernestii - snygg!

Hälsar Ingrid
yla
CITAT (Ingrid på Västkusten @ 16-05-2003, 10:53)
Ser ut som en Coleus/Pletranthus - släkting. Karribisk timjan har jag itne en aaaning om vad det är. Sjävl har jag en Coleus(variegerad) och en P ernestii - snygg!

Hälsar Ingrid

jag kan inte få fram nånting alls om den har du stavat rätt ????? eler e de bara jag som inte söker på rätt sätt wub.gif
bladet är gankska stort 7x7 cm o ganska tjockt som sammet o doften är ju faktiskt lik timjan
wub.gif
nån mer som kommer på nåt nu
eller som kan ge mej nån bra länk för jag e ju så dålig på o hitta rätt sökväg wub.gif
Ingrid på Västkusten
Stava rätt vem jag :-))
självklart skall plectranthus stavas så här och inge annat *lol*

Hälsar Ingrid
yla
jo jag har hittat den du tipsade om men den här doftar starkt gör plectrantus det
Ingrid på Västkusten
Jajemen :-)

Kolla i Ruehlemanns katalog - www.ruehlemann.de

Hälsar Ingrid
yla
CITAT (Ingrid på Västkusten @ 19-05-2003, 07:24)
Jajemen :-)

Kolla i Ruehlemanns katalog - www.ruehlemann.de

Hälsar Ingrid

ujuj mycket tyska fattar inget
har du exact sidadress så kanske jag kan fatta lite
wub.gif wub.gif
jag vet inte vad jag ska klicka på unsure.gif
Kerstin i Malmö
Min svärmor hade denna växt och jag minns inte riktigt om hon sa karibisk men timjan minns jag mycket väl... För vi tyckte ju att det kunde väl inte riktigt stämma, timjan ser ju inte ut så där... Den blev enormt stor!! Ja, säkert var den en 60 - 70 cm hög och vid! Och jo, hon använde den nog lite i maten också.

Kerstin
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon