vill minnas att jag har haft en Mrbacka med ljusrosa blommor och tvfrgade blad - mrkgrna med ljusa inslag. nu sg jag att det sldes Mrbacka med helt enfrgade blad s undrar vad r det som gr en Mrbacka till just en Mrbacka. Frsts s gillade jag min gamla bst, men har inte sett ngot sdant. Och lste i tidigare inlgg om pelargoner att det finns vita Mrbackor ocks - verkligen??
r det s att man glad i hgen

MSTE stlla ner pelargonerna i kllaren varje hst fr att sedan p senvintern, ngot mindre glad i hgen

finna knastertorra dammbollar i en lda? humhumhum..en liten-liten skvtt vatten d och d.. humhum...glmde. slutar de blomma eller vad hnder annars? inget kan vl nd vara vrre n en mrk och torr dd i mitt kllarfrrd?
en annan gng (ja, gissa vad som hnde med dem) kpte jag jttefina exemplar p en marknad. klar-rda sirliga blommor med spetsiga kronblad. hela plantan var hg (50 cm) och spretig i vxtsttet. Frsljaren sade att de hade skutit i hjden lite vl mycket men jag tyckte de var finfina. r fortfarande inne p pelargon allts. kanske att ngon har en bild eller kan ge mig tips p vad det kan ha varit fr sort?
om man bara har vanliga fnster (dvs inget vxthus eller special-lampor) skall man skippa frsdd av pelargoner d och bara kpa det som blomsteraffren erbjuder?