Full version: vilken underbar syn
Alexander-VG-zon3
hejsan alla glada

fick se nåt underbart i da min Fatsia japonica *aralia* . lever jippi
äntligen kommer där nytt efter vårsol skador å larv angrepp å hagel.
å en lång å varm torka å även efter 3flyttningar en gång för vi skulle göra om där dne ståd sne en gång för den ståd för soligt sne en gång för den inte passade där .
så ja efter allt detta å jag har försökt ta ahnd om dne på bästa sätt så lever dne å nu vad jag kan se komemr ädr nya blad .

bild
renate
Är inte Aralia en krukväxt?
Alexander-VG-zon3
CITAT (renate @ 20-06-2006, 21:35)
Är inte Aralia en krukväxt?

jo dom säljs som krukväxter men dom är härdig till -17c -20c -21c beroende tillväxt å rätt miljö m.m. . så här där jag bor är dne härdig utan skydd . fast jgja ska ju skydda min wub.gif
Anders zon 1
Fatsia japonica är betydligt härdigare än man kan tro. Jag planterade ut en helt vanlig "krukväxt-Fatsia" (inköpt för en billig penning på Bauhaus) på en skuggig plats i trädgården förra året och den klarade sig helt utan skador i vintras (fick inget skydd alls). Hittills i år har den växt drygt en halvmeter och har blivit mer än dubbelt så stor som den var när jag köpte den. Fin växt som är väl värd att testa för dom som bor i zon 1 och kan placera den i skydd för blåst och stark sol!
Alexander-VG-zon3
CITAT (Anders zon 1 @ 20-06-2006, 23:46)
Fatsia japonica är betydligt härdigare än man kan tro. Jag planterade ut en helt vanlig "krukväxt-Fatsia" (inköpt för en billig penning på Bauhaus) på en skuggig plats i trädgården förra året och den klarade sig helt utan skador i vintras (fick inget skydd alls).  Hittills i år har den växt drygt en halvmeter och har blivit mer än dubbelt så stor som den var när jag köpte den. Fin växt som är väl värd att testa för dom som bor i zon 1 och kan placera den i skydd för blåst och stark sol!

japp dom är verkligen härdiga utom mot torka å sol . min är köpt på konsum å jätte bilig men en verkligen trevlig växt som ger ne tropiks käsnla . det ännda som jag har sett em min är att den trivs i skugga som anders sa . ingen torkar min har fått skador av både torka å sol skador från dne gammla stället .
man skulle verkligen försöka få in dne ppå trädgårds marknaden
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon