Full version: Blekselleri
Karamell
På ett annat forum anordnades en fröbytaraktivitet och jag blev med bleksellerifrön. Inte många, men det måste testas. Allt annat har kommit upp och jag har skördat första mizunakålen och rädisor. Så har vi då sorgebarnet - bleksellerin. På den plätt där jag sått det har det också kommit vääääldigt mkt ogräs. (egen kompost innehåller mkt skit har jag märkt) Och jag vågar inte rycka bort - tänk om det är en av mina fem - åtta blekselleriplantor. Har försökt hitta en bild via google utan större framgång. Någon som kan hjälpa mig?
Åsa, mälardalen zon 2
Selleriplantor ser ganska mycket ut som småplantor av slätbladig persilja.
Karamell
Åhå vad bra... jag har ju sånt alldeles intill då kan jag se och jämföra. Tusen tack!
Åsa, mälardalen zon 2
Kan även tillägga att man för det mesta brukar förkultivera selleri 10-12v innan utplantering (fröerna gror inte så snabbt + de är ljusgroende och ska sås mycket grunt vilket är lättare att göra inomhus där man kan se till så de hålls fuktigt hela tiden trots att de ligger nära ytan).

Blekselleri = det som säljs i handeln under namnet stjälkselleri.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon