Full version: Rododendron
Xelma
Vet ni vad som kan vara fel? Den är översållad med knoppar, men nu börjar de vissna utan att ha slagit ut. Jag har jordförbättrat med 1/2 säck roddis-jord i våras, annars ingen speciellt.

Den står iof lite fel i en icke torvjordsrabatt och har på de tre åren vi bott i huset (den följde med köpet) inte sett jättepigg ut.

Susanne i Linköping
Precis sådär ser knopparna ut hos en kolonigranne. Mina däremot ser jättefina ut.
Kanske är det något speciellt just i år, med den sena vår vi haft? Och/eller den torra, varma period vi haft på sistone?
Xelma
Vi har tre till på andra ställen, i lika taskig sandjord, och de har blommat. Denna står kanske lite blåsigare, men de andra har haft fler bruna blad efter den torra hösten.

Den ska ändå bort, men jag var nyfiken på vad det kan vara. Det är väl allmän felplacering och torka och dålig jord smile.gif Konstigt bara att den satt så mycket knoppar.
Anders zon 1
Det har ju varit både varmt och torrt på sistone så jag gissar på torka. Blommorna vissnar tidigare än bladen när en rhododendron får det för torrt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon