malin72
har köpt 2 clematis i år (syns i mitt album) nu ligger det små sten över rötterna för jag läste att den inte skulle vara bar...
men vad kan jag sätta ner intill den som blir fint och inte skadar den??? unsure.gif unsure.gif den ena växer upp på rosspalje och möter kaprifolen... och den andra sitter bakom roddisen på baksidan mot avskilljaren mot grannen unsure.gif unsure.gif där den sista sitter är det rätt mörkt för den får skydd av roddisen rolleyes.gif
Betty
Nävor är fint vid klematisens fötter. smile.gif Välj nån låg buskig näva som t.ex. Spansk näva (Geranium endressii).
Jag skulle ha valt skuggnäva (Geranium pyrenaikum) till klematisen vid avskiljaren mot grannen.
malin72
jo den är fin... finns den i inte så stark färg tro unsure.gif skulle nog vilja ha i vitt eller ljust iallafall har kommit på att jag har så mycket färger i alla dess slag så jag måste försöka hitta i vitt. silver eller så wink.gif
Betty
Ett par av mina favoriter, en låg vit näva med blå ståndare: Geranium nepalense Thunbergii och ytterst blekt lila/så gott som vit; Geranium oxonianum ’Katherine Adele’.
wub.gif

(märks det att jag är hemskt svag för nävor...) rolleyes.gif
malin72
laugh.gif laugh.gif laugh.gif ja det märks men det är ju fint smile.gif
estet
Jag har just planterat rosa Aklejruta, Thalictrum aquilegifolium och vit Nätnäva, Geranium renardii framför mina Clematis -Etoile violet och Romantika.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon