kerstin z5-6
Även här blommar det bland gruset:) och stenarna

Alexander-VG-zon3
åhh vilka fina bilder . den var extra söt den blommande saken en sån ska jag någ med plantera hur gammal är den 'den på första den med vitablommor' wub.gif
Storåtjejen
Ser ut som en fjällbrud på första bilden. Så underbar wub.gif Blommar din redan? Här hos oss har den inte satt igång än. Eller är bilden från ett annat år kanske wink.gif
kerstin z5-6
Det är fjällbrud smile.gif den vackraste i mitt tycke av saxifraga -cotyledon är efternamnet -visst är den kul ! ja den blommar nu
Storåtjejen
Ja, här hos oss står den också högst i kurs av saxifragorna. Det var min man som föll handlöst för den förra året på Plantis i Lindesbreg. Men så är han ju också en norrlänning wink.gif
Jag var tvungen att kila ut och titta, men nej, våra blommar inte än. Tyckte snarare att det såg ut som om de skulle behöva delas igen.
kerstin z5-6
va?
delar du -då blommar den aldrig ... tror jag
Den del som blommar dör efter blom -där blir ett hål som fylls ut av en ny -sedan blommar nästa rosett osv .. blink.gif
Storåtjejen
Vi delade förra året när den var nyinköpt för äldsta dottern ville ha lite till Finland. Men utan att den har blommat har den börjat gulna i bladkanterna. Däremot finns det massor av "bebisar" runt om.
Jag vet att modern dör efter blomning, men nu ser det nästan ut som om den skulle göra det utan blomning. Har faktiskt inte sett det där förrän nu när jag skulle ut och titta om det var blom på gång.
Men jag kanske får vänta på blom till nästa år eftersom vi gjorde som vi gjorde sad.gif
kerstin z5-6

Lite mer grus och sten
Silveraxet är "Brunette -blir 1,2 m i höst smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon