Ingrids blomma
Hej har en bekant som har kirskål på sin tomt och undrar om det är någon som vet om det är okej att ta emot blomplantor därifrån om jag sköljer av dem ordentligt innan jag planerar in dem på min tomt eller om det är risk för att jag också kan få kirskål? huh.gif
ingrid fuxwall
Jag har kirskål på tomten och har gett bort en massa plantor men aldrig hört att ogräset ska sprida sig med enskilda växter.

ingrid
Gossen Ruda
Det räcker med att en rotbit på några mm följer med så kan kirskålen etablera sig. Rensa noga bland rötterna och håll koll på växterna i nåt år efteråt. Det går att befria växter från kirskålen, jag har gjort så med mängder.
Carex
rensa plantan så gott det går och sätt den i kruka och håll koll på den!
mari_tres
Ibland kan man ju ta sticklingar av växter också, om det är sådana som rotar sig bra och växer fort så går det ju bra. (kirskål kan man väl få ändå, om det kommer in ett frö från någonstans...eller?)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon