Full version: Auktioner
Kathy
www.auktion.se

Är det fler än jag som gillar att gå på sommarauktioner?

Brukar du bjuda på saker som du egentligen inte behöver?
Händer det att du dras med och fortsätter att bjuda, även om du på förhand bestämt vad ditt maxbud är, enbart för att du blir triggad av budgivningen?
Vad köper du helst på auktioner?
gammelnalle
Har lyckats att sluta....
gillar bättre "loppis" där man VET vad priset är... för precis som du antydde så är det lätt att skena iväg....

b
kristerh
Jag älskar auktioner, har inte möjlighet att besöka så många (har ingen bil)så det blir mest auktionshusen i stockholm jag besöker, eller kollar på nätet,
jag är svag för bla: Tobaksburkar av gjutjärn, antika små speglar, gamla ryska ikoner mm, brukar oftast bestämma mig för ett pris och hålla mig till det även om det är svårt ibland.
krister
Betty
Jag gillar sommarauktioner! biggrin.gif Spontanbjuder ofta på saker jag inte behöver, smått svag för s.k. "fyndlådor", känns som rena julafton sen när man plockar upp allt möjligt onödigt (skräp) ur den. rolleyes.gif Jag inbillar mig att den nån gång när jag har ropat in en fyndlåda för en hundring eller så, kommer den att innehålla någon verklig dyrgrip.
Min man vägrar ta med släpvagnen när vi åker på auktion - och tur är väl det... Vet inte var jag skulle ställa alla de möbler jag inte behöver men inte skulle kunna låta bli att bjuda på och säkert lyckas ropa in eftersom jag lätt dras med i budgivningen. laugh.gif
Det är så mysig stämning på sommarauktioner, speciellt om den är ute på landet, en bondauktion.
- En äkta svensk sommar utan auktion är ingen riktig äkta svensk sommar! laugh.gif wub.gif
Kathy
Jag blev biten av auktioner förra sommaren och det blev en del fynd.
Iår har jag redan hunnit med två auktioner. Fyndet blev en jättefin, mellanstor mjölkkanna som jag ska ha vid stugan med blomsterarrangemang runtikring.

På söndag är det dags igen för en auktion. Jag är på jakt efter en byrå, köksbord och köksstolar till stugan.
Farbror Blå
Auktioner är jättekul ju =)

Inte säkert man behöver köpa nåt, bara att gå där bland gamma rämmil (bråte) är behållningen=)
pejori
CITAT (Betty @ 21-06-2006, 11:05)
Jag gillar sommarauktioner! biggrin.gif Spontanbjuder ofta på saker jag inte behöver, smått svag för s.k. "fyndlådor", känns som rena julafton sen när man plockar upp allt möjligt onödigt (skräp) ur den. rolleyes.gif Jag inbillar mig att den nån gång när jag har ropat in en fyndlåda för en hundring eller så, kommer den att innehålla någon verklig dyrgrip.
Min man vägrar ta med släpvagnen när vi åker på auktion - och tur är väl det... Vet inte var jag skulle ställa alla de möbler jag inte behöver men inte skulle kunna låta bli att bjuda på och säkert lyckas ropa in eftersom jag lätt dras med i budgivningen. laugh.gif
Det är så mysig stämning på sommarauktioner, speciellt om den är ute på landet, en bondauktion.
- En äkta svensk sommar utan auktion är ingen riktig äkta svensk sommar! laugh.gif wub.gif

håller med där... wub.gif wub.gif
köper och ropar in diverse lådor och möbler jag inte vet var jag ska ha, och som jag får ett jättejobb med att släpa hem, och sedan ut igen... laugh.gif laugh.gif
annars blir det mycket krukor och sådant jag kan använda till krukor jag köper... smile.gif
Farbror Blå
i sommar tänkte jag kolla på gårdsauktionerna efter bra gamla redskap.. man kan hitta gamla, men fullt funktionella spadar, spett , grepar mm för en billig peng=)
En spade kostar ju 250 kr annars blink.gif
Kathy
CITAT (Farbror Blå @ 22-06-2006, 10:49)
i sommar tänkte jag kolla på gårdsauktionerna efter bra gamla redskap.. man kan hitta gamla, men fullt funktionella spadar, spett , grepar mm för en billig peng=)
En spade kostar ju 250 kr annars blink.gif

Vi köpte en spade på Biltema för 69 kr.
Men jag kan hålla med om att man kan hitta bra trädgårdsredskap för några kronor på auktioner.
Kathy
Idag har jag varit på en STOR auktion. smile.gif wub.gif wub.gif
Och visst gjorde vi en del fynd. wub.gif
Jag ropade in ett stort, fint linneskåp som hade både över och underskåp.
180kr!! biggrin.gif
Det kommer bli perfekt att ha i sommarstugan.
Därefter blev det inrop på fina, broderade linnevävslakan. (av den gamla sorten) Kommer troligen göra om dem till köksgardiner.
Betty
Låter som verkligt fina fynd, grattis! smile.gif
Kathy
CITAT (Betty @ 26-06-2006, 00:09)
Låter som verkligt fina fynd, grattis! smile.gif

Tack. wub.gif
Fialotta
Älskar sommarauktioner o loppisar...ska på flera i helgen nere i byn här smile.gif
kristerh
Vill oxså gå på sommarauktion wink.gif grattis till fynden.
krister
Kathy
CITAT (kristerh @ 26-06-2006, 19:40)
Vill oxså gå på sommarauktion wink.gif grattis till fynden.
krister

Du får väl följa med någon gång. wink.gif wub.gif
kristerh
CITAT (Scrollan @ 26-06-2006, 21:59)
CITAT (kristerh @ 26-06-2006, 19:40)
Vill oxså gå på sommarauktion wink.gif  grattis till fynden.
krister

Du får väl följa med någon gång. wink.gif wub.gif

kanske det wink.gif
krister
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon