Fru fet
21-06-2006, 09:12
Jag har ett album som heter "juni 06" där jag har några bildfrågor. ( Har snurrat runt på testforum ett tag för att försöka klistra in dem men får det inte att fungera - får bara meddelandet att bilderna är dynamiska

)
Klematisen remonterar i juli/augusti och nävan luktar rabarber
fruberglund
21-06-2006, 09:27
Vet tyvärr inte men aaaaahhhhhh, vilken UNDERBAR pion
Eva 33c
21-06-2006, 09:37
Pioner och clematis klarar jag inte av, möjligheterna är så många. Nävan har jag ett förslag på Geranium x cantabrigiense "Biokovo", liten flocknäva.
(När det gäller att klistra in bilder känner jag igen det där "meddelandet att bilderna är dynamiska" men minns inte vilket fel jag gjorde då...Vill du ha hjälp? Jag kan skicka en lite "instruktion" till dig på ditt PM och se om det kan klargöra något du missat.)
Fru fet
21-06-2006, 09:49
Eva,
det vore super med lite instuktioner! PM:a mig gärna

!
Hm, det är litet svårt att se detaljer på bilderna men om 4:an har röda ståndare (ser ut att kunna ha det, men bilden är litet väl otydlig) så håller jag med om att den nog är biokovonäva.
En liten utredning av namnet: Geranium x cantabrigiense är en hybrid (därav x:et i det vetenskapliga namnet) mellan geranium macrorhizum, flocknäva och geranium dalmaticum, dvärgnäva. Det finns flera namnsorter av den och 'liten flocknäva' används vanligen som svenskt namn på allihop utom just 'biokovo' som brukar kallas biokovonäva.