Full version: nu kommer rosorna
amaira
Ros-säsong igen, visst är det UNDERBART!! wub.gif

Den vanliga vilda nyponrosen är en av mina stora favoriter!
Å andra sidan är alltid den ros jag betraktar för tillfället, min stora favorit.

Jag har namnen uppskriva på mina rosor, och tur är väl det, för jag är lite "afasi-ig" och får inte fram namnen på dem när den nya säsongen nu är här. Trots att jag kan dem mycket väl, "egentligen".

Men eftersom jag också är lite glömsk sleep.gif kommer jag inte ihåg så här på rak arm var jag skrivit upp namnen. Hur som helst så är de VACKRA!!

Single Sherry (fotot) börjar bli utblommad, men hon har doftat ljuvlig för mig under en härlig tid nu.

Hon är så söt, med sin silvriga utsida och scharlakansröda insida med gula ståndare.
stina
Jag är så himla spänd, för min Single Sherry ska blomma för första gången i år. För 1,5 vecka sedan var den alldeles full av små knoppar och jag hoppas den slår ut nu i helgen! rolleyes.gif

Tack för bilden!!

/Stina
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon