Torpet
Hej

Jag har en flaggstång mitt i gräsmatten och runt den skulle jag vilja sätta växter. Har funderat på jättedaggkåpa men skulle vilja ha något i färg som "stcker upp" emellan. Blomning helst under lång tid. Det är söderläge på platsen. Kan kantpeneta passa? Eller har ni något annat förslag?
Hur mycket sprider daggkåpan ut sig?
Tacksam för tips till en nybörjare...
Birgitta
olgak
Varför inte sätta något maffigare, som pioner, runt flaggstången? Med kantnepeta eller jättedagkåpa som kantväxt?

(Eftersom jag antar att man vill kunna gå in till stången får man väl lämna en liten gång där man i så fall inte har pioner, för de gillar inte att man kliver på dem och allmänt ställer till det.)
Torpet
Tack för tipset
Bra idé! Jag har inte tänkt tanken fast jag älskar pioner......
Ibland fungerar inte hjärnan.
ingrid fuxwall
Här hos mig sprider sig jätte daggkåpan ganska mycket och den sprider sig även och dyker upp lite här och var.

ingrid
Torpet
Vad tror ni om iris längst in mot flaggstången. Sedan jättedaggkåpa och kantnepeta?
Gillan
Gör inte så här bara! Det blir lite mycket av gul/blått wub.gif
laugh.gif laugh.gif

Madeleine1
Prästkragar? Inte så avancerat, men det var det första jag såg framför mig och jag tycker att det skulle se somrigt och fint ut.
Torpet
Ja varför inte??
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon