malin72
har hittat nya saker som jag inte vet vad det är unsure.gif unsure.gif
bild 1

bild2

en ser jag det är ballongblomma men det andra???
bild3

bild4

bild5

hoppas att ni vet vad nåt är unsure.gif unsure.gif
Ramoth
Näst sista bilden är Mattram och det är INTE något ogräs, även om de förökar sig gärna och villigt.

Övrigt brukar i alla fall jag rensa bort som ogräs.

Lycka till!
malin72
Ramoth!!! Tack för svar rolleyes.gif mattram var det ju tyckte väl att jag kände igen den tongue.gif
men vill veta vad det andra är jag brukar nog riva upp det jag med men dom har satt sig där annat är sått wink.gif wink.gif
hellen99
Bild 2 o 3 är svinmålla (ogräs), alltså inte ballongblomman smile.gif
malin72
hellen99!!! tack smile.gif jaha ser dom ut så när dom e små, då får det sluta regna så jag kan gå ut på ogräs jakt laugh.gif laugh.gif
olgak
Skulle 1:an kunna vara baldersbrå? Blommar med prästkragelika blommor. Ogräs!
Lars-Olof Arvids
Bild 1 är nog gatkomomill eller baldersbrå, alltså ett ogräs.

Olle
Lars-Olof Arvids
Olgak, du hann en minut före men har nog rätt! biggrin.gif

Olle
malin72
laugh.gif laugh.gif tack för svaren då har jag mer att göra tongue.gif då har vi bara sista bilden kvar rolleyes.gif
Lars-Olof Arvids
Den skulle kunna vara skogssallat (ogräs) men helt säker är jag inte.

Olle
jennyp
jag tycker iofs att baldersbrå är rätt söt, så den hade jag nog lämnat kvar. Svinmållan däremot har jag ryckt ur balkonglådorna i dag, jag visste inte riktigt om det var det eller inte så det fick stå kvar så länge, men nu bor där låg blomstertobak istället smile.gif
andersen
Vill bara tala om att Svinmållan är fantastisk god att äta, vi wokar den och den är mycket god att äta.
Piccante
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 21-06-2006, 16:23)
Den skulle kunna vara skogssallat (ogräs) men helt säker är jag inte.

Olle

Min spontana tanke var oxå skogssallat(sista bilden). Men jag är tveksam, tycker nog att bladen ser lite för krusiga ut? Kanske en släkting till skogssallat???
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon