Full version: Myggdödarna..:)
adrian
Så här kan det se ut när en Afrikansk växt jagar de svenska sommarmyggorna.

När jag låg på knä och fotograferade så blev jag attackera i rumpan av de rackarna...mad.gif

På kvällen så var jag helt knölig där bak av alla myggbett..laugh.gif

http://brutalablommor.se/
gunnelö
Rätt åt dom! mad.gif

Fantastiska bilder! rolleyes.gif

Gunnel
Floppy
UNDERBART å se!!! biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Är jätte allergisk mot mygg...får (inte alla gånger) myggbett som är stora som handflator...
Förra året fick jag en strax intill fotknölen på ena foten och den svällde upp så jag inte kunde gå på foten...dagen efter så fick jag ett myggbett i vaden på det andra benet och det svällde naturligtvis upp det med så jag kunde inte alls kunde gå...fick åka in på akuten och få akutmedicin... sad.gif då gick det ner lite grann så jag åtminstonde kunde gå igen... som tur är så kliar inte de stora myggbetten *phu* tongue.gif

Jag bara njuter av att se dem plågas... *hehehe* smile.gif ... för de plågar mig... mad.gif
colamor
Helt underbara bilder.

Vad har du för kamera?
KURT
Var det myggorna eller blommorna som attackerade dig där bak?
Biggan_
Fantastiska bilder!
malin72
oj det var häftigt ohmy.gif ser segt och slemmigt ut laugh.gif laugh.gif
hur stor är hela växten unsure.gif unsure.gif
jätte fina bilder du har verkligen "fångat" dom på bild biggrin.gif
Aries
Jättevackert! Vilken dramatik!
Och såna borde vi ha här på kvällarna. Det går nästan inte att vara ute för myggen är direkt på hugget!
Gossen Ruda
Har du några växter som fångar svidknott vill jag ha några. Några tusen alltså med tanke på knottmängden. laugh.gif Du har inte några triffider på lager? Fast man kanske behöver vapenlicens för att ha sådana? rolleyes.gif
adrian
Droseran från afrika tar det mesta, man kan ju alltid svinga den runt huvudet för att snabbt fånga in massor med insekter... tongue.gif
Jag har dem i växthuset och utomhus och de är kletiga som 17, och de fungerar bra.

Det var alltså MYGGORNA som attackerade bakifrån.. blink.gif biggrin.gif

Växterna anfaller bara insekter osv. inte "husse".... Än så längen ialla fall... smile.gif

Jag har Nikon coolpix 7 men det gäller att komma på HUR man ska ta bilder för jag tar massa dåliga med och de raderar jag lätt via datorn.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon