Full version: Fontän
Mozart
Jag skulle vilja ha en fin damm i trädgården. Har sett bilder på forum medlemars dammar och blev riktigt imponerad! Men eftersom vi bara hyr detta hus så tänker jag inte lägga ner multum med jobb på en fin damm.

Men jag skulle gärna vilja ha någon form av fontän, som jag kan ta med den dag vi flyttar. Finns det sådana? Bara en liten enkel, vill ha lite vatten! wub.gif
Vart kan de tänkas finnas att köpa?
Åsa, mälardalen zon 2
Kanske någonting liknande detta som finns att shoppa hos Willab??

Det brukar även finnas fontänpumpar och liknande i lite större trädgårdsbutiker som har en avdelning med dammartiklar, det ska finnas så små pumpar att man kan ha porlande vatten i en kruka på en balkong, tror jag sett det på trädgårdsmässan något år.
linvik
På Granngården såg jag att de hade nedsänkt pris på såna där fontäner som man sätter i rabatten och täcker med sten. Jag tror de gick för under 600 kr.
Inga från Närke
CITAT (Mozart @ 21-06-2006, 23:00)
Jag skulle vilja ha en fin damm i trädgården.
Men jag skulle gärna vilja ha någon form av fontän, som jag kan ta med den dag vi flyttar. Finns det sådana? Bara en liten enkel, vill ha lite vatten!  :wub:  

Du skulle kunna ta en vanlig stor blomkruka utan hål och fylla den med lite sten så den står stadigt. Fyll sedan på med vatten och någon liten växt sedan en billig liten pump med fontänsprut. Grannen har gjort detta och det ser rätt fint ut. Lätt att ta med och flytta på om man vill byta plats, bara att det finns ett eluttag med jordfelsbrytare på i närheten.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon