CITAT (Åsa @ mälardalen zon 2,24-06-2006, 09:29)
Kirskål är ingen kålväxt
Här kan du hitta tips på kålväxter Gödning som innehöll Guano köpte jag på växtmästaren för runt 5-6år sedan vet inte om den typen av gödning fortfarande säljs den stank något fruktansvärt iallafall, trots att det var så koncentrerat att man typ skulle ha ut 1 msk per kvm.
Kan man få tag på alger så brukar det vara bra gödning. Algomin ska ju innehålla alger själv köper jag
SM3 funkar även bra till krukväxterna.
Som hobbyodlare brukar man inte behöva hålla på och kolla pH:t, använder man ekologisk gödning brukar det inte vara så stora problem med näringsupptagning mm.
Brännässlor maskrosor och comfrey ev kamomill och malört när och om jag dyker på såna maltextrakt sirap honung bryggerijäst SM3 har jag och algomin tänkte använda det plus algbörjes foderkalk då får dom i sig en massa godsaker från havet tror du det räcker eller ?
Guanon skippar jag om den luktar sen så vet jag inte om träck är så hälsosamt har läst på lite grann om dynga och vette f** om det är så bra och hålla på med i näringslösningar kan ju innehålla div sjukdomar antibiotika och hormoner jag skippar dyngan....
Vet du ni nån växt med högt fosfor innehåll eller går det lika bra fast eg så vill jag inte använda utspädd coca cola min jordmix är 40 % cocos fibrer 40% hasselfors p-jord 20% kompost.
Fattas det nåt eller är det nåt jag glömt ?