Gloriana
Jag gillar verkligen dagliljor, och har ett tiotal sorter, men jag blir galen på färgbeskrivningarna av dem. Förra året köpte jag en Snowy Eyes. Den skulle vara vit med pupuröga med lite limegrönt (tror jag det var). Nog fick den öga alltid, jättesnyggt. Men det vita var ta mig tusan inte vitt utan mer åt aprikos (urk). I år köpte jag en Gentle Shepherd och den skulle vara vit, med grönt öga eller nåt. Den är inte heller vit utan något mer åt det dassiga aprikosa igen. När jag slår på nätet så är i alla fall bilderna på denna vit. Varför blir då inte mina vita undrar jag. Vad är era erfarenheter? Tar också gärna emot tips på garanterat vita sorter.
Inga från Närke
En länk jag hittade på nätet men du kanske har den redan:

http://www.blomsidor.se/bild/belladonna/belladonna.htm
Gloriana
Han hade många liljor han! Nej, jag hade inte sett sidan förut, tack för den! Men jag undrar fortfarande varför min vita dagliljor envisas med att vara mer åt aprikus(urk)hållet. Kan det var något med jorden???
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon