Full version: Stjärnflocka...
virrevarv
Visst är Stjärnflockan vacker.... Och så tacksam att ha med att göra, blommar snällt, länge, just denna plantan fick jag av min sons dagmamma förra våren och redan nu är den så stor att till hösten ska jag dela den och sätta på fler ställen.

Ha det gott allihopa!
virrevarv
Hoppsan, den skulle hamna under Dagens blomma, hur lyckades jag nu klanta till det så här!!! blink.gif blink.gif
*Felix matte*
Så vacker wub.gif
Stjärnflocka skulle vara en av växterna hos dottern... får ta och fota
när blommorna kommer smile.gif
Inga från Närke
Jo det är en vacker blomma synd bara att den inte luktar så gott. Den växer som ogräs hos mig.
Jag har en röd också men den verkar inte trivas hos mig blir inte så stor som den vanliga.

amaira
"Mormors brosch" kallas den också. Vackert namn till en vacker blomma som påminner om skira spetsar när den blommar som finast. wub.gif
Eva i Skåne
Mormors brosch wub.gif SÅ passande. Precis sådana broscher minns jag från mormor smile.gif
Keya
är också en av mina favoriter.jag har också en mörkare variant som inte växt ett dugg på flera år. Nu har jag flyttat den till lättare jord ,får se om den trivs bättre.den verkar bestämt lite kinkigare än den ljusa.
Mia, zon 3
Den har visst många namn... Mormors brosch hade jag inte hört förr, däremot Mormors nåldyna eller Linnés döttrar.
Jag har en massa småplantor på gång nu, vars "mamma" hade mörklila blommor. Hoppas de brås på henne! wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon