Alexander-VG-zon3
hejsan alla
har gjort två rabatter . jag gick o kollade i min nya trädgård *som bara är en gräsmatta plus ett par fruktträd* så jag kollade å hittade en bit sten sen så hittade jag en till som sen visade sig vara en berggrund som hela huset är byggt på . Jippi där ska bli två rabatter å det blev det . det är ju ett bra läge väsat,berggrund,en väg å ett hus bort rinner helgeå som även fryser sent å sen frost den första frosten i mitten av november första dec . vad bra hoppas ån hjälper till lite . så bra läge tycker

jag började att gräva ur allt runt stenarna å sen i den en la ny jord å i den ena la jag en blanadjord så katusar,yucca m.m. lättare kan klara vintern . å sen planterade jag å när jag var klar kom grannarna å var jätte impade . sådå bller man ju glad .
här är bild av vad jag har gjort

i den första rabatten med katusen har jag
opuntia katus,yucca,granatäpple,dvärgpalm,blåsvingel både som jag själv fått upp å en köpt,grästuvor från skogen,dadelpalm små,mynta,kanna,fingerborgs blomma tror jag den hete .

sen i denna har jag

där har jag
lavendel,oliv,rosmarin,stockros,väderkvarnspalm,okänd,okänd,busken är en kamelia en vit
sen bakom stenen är brevid kamelian en rönn,dvärgpalm,frilands hibiskus bakom lavendlen sen i mellan dom en akleja .
så vad tycker ni blev dte fint vad skulle man ändra eller äg vad ni tycker å dom här rabatterna bler nummer 2-3 .
så säg vad ni tyccker wub.gif wub.gif
Reserv
jag är djupt imonerad grabben wub.gif det vart jättesnyggt, du har gjort ett bra jobb, kul med kreativa ungdomar
Castea
Men, så fint!!

*är inte din granne, men är minst lika impad!*

Bra dagsverken, verkligen!

Och kamelia, som är så vacker... wub.gif
Hoppas den kommer att trivas, de är ju litet kinkiga. wink.gif
Alexander-VG-zon3
tack alla roligt att höra att ni gillade det efter att slit så är dte roligt å höra.
växterna är väl inte så väldans perfekkta för klimatet så dom kommer kräva skydd , dadelpalmerna kommer säkert dö tror jag gräver upp dom lika dant som med kannan . men annars klara det ner till -10c så kämpar jag å växterna på wub.gif
några av palmerna å oliven har redan varit me dom en vintern halft så jag hoppas det går bra wub.gif
Eva i Skåne
Snyggt Linus!!!!!
Bra jobbat smile.gif wub.gif
Carex
snyggt, helt klart! Det ser ut att vara soligt och varmt, det är ju perfekt för dig som verkar vara inne på medelhavsstilen;)
*Felix matte*
Jättefint!
Så duktig du är Linus wub.gif
amaira
Snyggt!!! wub.gif
fruberglund
Fiiiiiiiiiiiiiiiiiiint! smile.gif
Biggan_
Jättejobb du har lagt ner Linus och fint blev det! wub.gif
Sten och växter är bara så fint ihop, jag är lite avundsjuk på dina " bergknallar".
Du kan väl fortsätta att berätta om vad som händer i dina rabatter och visa bilder allteftersom.
Alexander-VG-zon3
tack för allt alla wub.gif wub.gif
japp jag ska lägga ut fler bilöder sen har stora planer för den lilla grässplätten
Killensomvillhagrönafingrar
Snyggt, verkligen.
Får man komma med lite kontruktiv kritik?

Dina stenar du lagt runt rundlarna är snyggt men kanske inte så praktiskt? Anledningen till att jag tycker detta är att det inte går att klippa tätt mot dem med gräsklipparen.
Men du kanske änså är ute med kantklipparen då och då?

Annars toppen fint, gillar verkligen att du använt stora bumlingar.
Alexander-VG-zon3
CITAT (Killensomvillhagrönafingrar @ 26-06-2006, 14:09)
Snyggt, verkligen.
Får man komma med lite kontruktiv kritik?

Dina stenar du lagt runt rundlarna är snyggt men kanske inte så praktiskt? Anledningen till att jag tycker detta är att det inte går att klippa tätt mot dem med gräsklipparen.
Men du kanske änså är ute med kantklipparen då och då?

Annars toppen fint, gillar verkligen att du använt stora bumlingar.

det har jag inte tänk påbb wink.gif unsure.gif tongue.gif smile.gif
får se hur jag gör där sen ska någ även ändra lite där .
Anna Maria
Fast jag har också stenar runt alla rabatter ungefär som du Linus. Antingen skär jag rent gräset med min kära gamla brödkniv (används till mycket i trädgården, fast inte till bröd längre!) eller så får det vara. Beror på hur det ser ut, runt en del rabatter kommer det mycket bellis och enstaka höga grässtrån och det tycker jag bara är vackert!
Är du inte så vansinnigt noga med gräsklippningen så kommer det att se vackert ut ändå!

Maria utanför Enköping
Tezzla
Jättesnygga arrangemang Flaxss! Verkligen häftigt!

Apropå stenar och gräs så behöver det inte bli några bekymmer. Jag har sten runt mina rabatter och visst växer det upp gräs där, men det är bara fram med den lilla trädgårdsaxen och klippa. Inte alls besvärligt. Fast ärligt talat så är jag inte speciellt nitiskt när det gäller klippandet för jag tycker det är ganska vackert med små grästussar längs med stenarna. Men det är jag det. tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon