har gjort två rabatter . jag gick o kollade i min nya trädgård *som bara är en gräsmatta plus ett par fruktträd* så jag kollade å hittade en bit sten sen så hittade jag en till som sen visade sig vara en berggrund som hela huset är byggt på . Jippi där ska bli två rabatter å det blev det . det är ju ett bra läge väsat,berggrund,en väg å ett hus bort rinner helgeå som även fryser sent å sen frost den första frosten i mitten av november första dec . vad bra hoppas ån hjälper till lite . så bra läge tycker
så
jag började att gräva ur allt runt stenarna å sen i den en la ny jord å i den ena la jag en blanadjord så katusar,yucca m.m. lättare kan klara vintern . å sen planterade jag å när jag var klar kom grannarna å var jätte impade . sådå bller man ju glad .
här är bild av vad jag har gjort

i den första rabatten med katusen har jag
opuntia katus,yucca,granatäpple,dvärgpalm,blåsvingel både som jag själv fått upp å en köpt,grästuvor från skogen,dadelpalm små,mynta,kanna,fingerborgs blomma tror jag den hete .
sen i denna har jag

där har jag
lavendel,oliv,rosmarin,stockros,väderkvarnspalm,okänd,okänd,busken är en kamelia en vit
sen bakom stenen är brevid kamelian en rönn,dvärgpalm,frilands hibiskus bakom lavendlen sen i mellan dom en akleja .
så vad tycker ni blev dte fint vad skulle man ändra eller äg vad ni tycker å dom här rabatterna bler nummer 2-3 .
så säg vad ni tyccker