Full version: Akleja
Leia
Har bestämt för mig att om man klipper ner aklejan helt, blad och fröstänger, så blommar den en gång till samma sommar. Nu har jag letat och letat i mina böcker och här på odla var jag kan ha läst det, men hittar det inte.
Någon som vet om Aklejan kommer en gång till om man klipper bort allt efter blomning?
Gillan
Jag har den erfarenheten att det ska gå.
Likaså med Lupinerna biggrin.gif
Leia
Tack!
Då provar jag! wub.gif
Mia, zon 3
Vet inte om de alltid blommar om, men fräscha blad får du i alla fall. Fast jag låter alltid just aklejorna vara, för jag vill ha alla bebisarna som kommer sedan.... wub.gif
kerstin z5-6
fast bladen , är helt onödigt att ge sig på -det räcker med blomställning .
Leia
CITAT (Mia @ zon 3,26-06-2006, 10:46)
Vet inte om de alltid blommar om, men fräscha blad får du i alla fall. Fast jag låter alltid just aklejorna vara, för jag vill ha alla bebisarna som kommer sedan.... wub.gif

Jag brukar också låta fröställningarna vara för att jag gillar "bebisarna" men jag tänkte att om det stämmer att det kommer nya blommor så får jag ju nya fröställningar iallafall... smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon