rosita
Jag har hört att man ska inte gödsla efter midsommar, men det gäller väl bara sånt som övervintrar? I köksträdgården kan jag väl fortsätta lägga på gräsklipp som täckning och gödning? Åtminstone till grönsaker som äts upp under säsongen.... unsure.gif
Eva 33c
Att inte gödsla efter midsommar gäller precis som du säger sånt som övervintrar, och kanske framför allt sånt som övervintrar "ovan jord", dvs buskar och träd. Ettåringar och kökslandet kan man gödsla så mycket man vill! rolleyes.gif
Gossen Ruda
Jag har gödslat min gräsmatta in i september med Blå Korn utan problem. Fast nu är en välklippt gräsmatta lite annorlunda än ett träd. rolleyes.gif
andersen
Och jag gödslar bara i samband med att jag höstgräver och då har jag i koskit i från bondgård.
Osmo Valdo
Jag gödslar efter förmånga. Det som kommer ut är det man får bjuda dem på. Man får ta det som man tar det. Efter stora måltider blir det självklart mer.
Mouth
Du måste visa din trädgård att det är du som bestämmer.

Gör den som du säger kan du ge den ett par förgamlade trädstrån som klapp.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon