Full version: är det ballong?
malin72
varje år har jag ballongblomma men nu vet jag inte unsure.gif unsure.gif är det dom som kommer ???? svarta prickarna har den ju men har jag glömt hur dom ser ut sad.gif wink.gif

Åsa, mälardalen zon 2
ser inte ut som ballongblomma jag tycker det är mera likt pilört
malin72
mm kul mad.gif mad.gif var har mina ballonger tagit vägen då sad.gif hur ska jag klara mig utan dom snyft....spar alltid fröer och direkt sår men nu måste allt blivit fel sad.gif sad.gif
malin72
finns det något sätt att hinna få några till i sommar?????
det brukar väl inte finnas på plantaffärerna unsure.gif unsure.gif
någon som vet var och om man kan köpa unsure.gif
Lena i Habo
Min ballongblomma ser har inte sådana blad.

Var på vår handelsträdgård idag och de hade några riktigt stora fina där.

Men du kanske inte bor i närheten av Bankeryd ?
Lady Hamilton
Har "tagit reda på" 3st små plantor som växte på "fel ställe"
Om de lever till helgen hör jag av mig.( Om du då är intresserad kan jag skicka dem på Måndag) Annars har jag massvis med frön kvar............
malin72
Hamilton!!!!!!
du är en ängel rolleyes.gif tack så mycket hoppas att dom lever till helgen wub.gif annars får jag väl nöja mig med frön tongue.gif tongue.gif
malin72
jaha men då är vi överens då OGRÄS.... då är det bara att gräva imorgon med då sad.gif
jag antar att åsa har rätt
Lady Hamilton
Jag har planterat de 3 "hitte plantorna" i torvkrukor
De är inte så stora
Och kanske inte så vackra
Men du får dem om du vill smile.gif
Men då vill jag så klart ha din adress (kan även skicka med fröer om du vill)
PM:a mig om du ff är intresserad
malin72
men titta vad jag hittade visst är väl iallafall det här ballonger....

lite suddiga men dom är svart prickiga och nu känner jag igen dom
men Hamilton jag pmar dig tongue.gif
Lady Hamilton
laugh.gif JA! Det är ballonger Grattis men jag skickar till dig i allafall biggrin.gif
malin72
laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
ja det var roligt att se att några av mina fröer satt sig.... jag har letat överallt för katterna brukar göra så att saker som är direktsått kan komma lite hur som wink.gif wink.gif
men som du vet så tar jag gärna emot flera så kanske någon hinner med att blomma i år wub.gif wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon