Jill-Ulrika
Har två amplar med bland annat millon bells i. Den ena ser ut att trivas men den andra mår inte alls bra. Har behandlat dem likadant, ändå är det bara en av dem som ser ok ut. Det är möjligt att jag varit lite väl frikostig med vatten och näring.

Om den ena million bells petunian råkat få för mycket vatten, går den att rädda, isåfall hur?

unsure.gif
kristerh
Jag har märkt att vissa millionbells är känsligare än andra, de som jag upplever som svårare är tex den blå/lila varianten, den gula däremot tål nästan vadsomhelst. Dessvärre är det nog bara att kasta den du har, de brukar inte komma igen.
krister
Jill-Ulrika
sad.gif Va, men om jag klipper ner den, jag menar det är ju en rosa och inte blå då kanske den har lättare att ta sig?

Avvaktar ett tag till. Om jag måste skicka av den kommer jag nog köpa en terracottafärgad istället, eller gul om de är tåligare.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon