Full version: bild
Aggi
Hej!
Jag undrar om någon skulle kunna förklara hur jag ska lyckas sätta in en bild på forumet?
Zarah P
Du behöver ha en länk till bilden. Den får du oftast genom att högerklicka och välja egenskaper, och sedan kopiera adressen.
(Obs. Bör inte göras till andras foton än ens egna)
Sedan klickar du på bild och klistrar in länken där.
Lycka till! biggrin.gif
Åsa, mälardalen zon 2
Först måste bilden läggas ut på nätet, det går att lägga upp ett fotoalbum här på odla som man kan länka bilder ifrån (PS! Albumet länkas inte automatiskt till forumprofilen man måste uppdatera sin profilinformation efter att man skaffat sig ett album)

För att infoga en bild i inlägget sedan klickar man bara på bildknappen och då dyker det upp en ruta som man klistrar in bildadressen i. Bildadressen hittar du ifall du högerklickar på bilden och sedan klickar på egenskaper. (Glöm inte att klicka på den lilla bilden i albumet så den blir stor innan du letar fram bildadressen, högerklickar du på den lilla bilden blir det en liten bild i inlägget)
Aggi
Tack så mycket! Då ska jag när jag inte är så trött som nu senare göra ett försök.

Vi har i köpt ett hus i höstas och jag kan ingenting om blommor men tycker om dem och vill lära mig så det blir nog många bilder och frågetäcken
när jag har lärt mig hur man gör.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon