CurlySue
Hej på er..
har mest varit inne här och tjuvkikat lite.....i väntan på att få köpa en kolonistuga i Skarpnäck....
Så i Söndags kom mailet...som jag väntat på i 1 år...."Du får köpa lott nr. xxx "
Jippie!! tjohoo....!! laugh.gif rolleyes.gif tongue.gif biggrin.gif wub.gif
Ni anar inte....har längtat så...har en son med ADHD som behöver lite större utrymmen än en lägenhet kan ge....min övriga familjesituation är också lite knepig....så det ska bli skönt att få en tillflyktsort...

Ungarna ser fram emot att få inköpa en egen studsmatta....som de kan bestämma över...slippa hoppa på kompisarnas...

Själv längtar jag tills jag kan få sätta igång gräsklipparen och klippa det ½ meter höga gräset...rensa upp i de vildvuxna rabatterna.....men allra först måste ett plastnät inhandlas som för duga som staket till småtjejerna ( 2 st chihuahua tikar ).

Sen återstår det indragning av el i stugan, isolera den, ta dit möbler...och få sova över för första gången.

Och "småtjejerna" ( hundarna) längtar efter att få kissa in sitt nya revir....samt sitta/ligga i solen och bara njuta av att äntligen fått ett eget revir....även om det blir mest kväll & helg tjänstgöring med att vakta det...

wub.gif Mina underbara föräldrar hjälper mig lite ekonomiskt så att jag kan förverkliga min dröm med en kolonistuga... wub.gif wub.gif

Kanske kan jag förverkliga dröm nr.2 redan nästa sommar = ett växthus tongue.gif tongue.gif rolleyes.gif

Kram på er alla
Sarah
kristerh
Grattis, det låter underbart, skönt för er att komma ut i det gröna,
glöm inte att ta bilder.
krister
Tezzla
Grattis! Vad roligt för er! smile.gif

Men jag kom att tänka på en sak... Får man sova och bo i kolonistugorna? Är det kanske olika från område till område? Eller har det ändrats nu? Jag vet att det har varit massa rabalder förut när människor använt kolonistugor som sommarstugor typ. blink.gif wacko.gif
Mozart
Åhh, vad härligt, grattis!!! Det kommer säkert inbringa stor glädje för både dig, barnen och små tjejerna!

Jag fick dock en bild i mitt huvud på en jätte studsmatta (med både barn och hundar på, barnen hoppar och hundarna liksom bara flyger med) som tar upp så mycket plats att du själv knappt får plats! laugh.gif biggrin.gif
Mozart
CITAT (Tezzla @ 27-06-2006, 12:15)
Grattis! Vad roligt för er! smile.gif

Men jag kom att tänka på en sak... Får man sova och bo i kolonistugorna? Är det kanske olika från område till område? Eller har det ändrats nu? Jag vet att det har varit massa rabalder förut när människor använt kolonistugor som sommarstugor typ. blink.gif wacko.gif

Vad jag vet så får man väl sova i sin kollonistuga så mycket man vill, men inte använda den som bostad året om.

Men som du säger, det är säkert olika från ställe till ställe också!
Ewa L
Stort Grattis!
Låter hel-mysigt för hela din lilla familj. En oas. wub.gif
Hoppas verkligen du får ha ditt paradis ifred från diverse vandaler.

Från en som växte upp på gångavstånd från Skarpnäcksfältet. biggrin.gif
storm
Grattis! laugh.gif jag vet precis hur du känner just nu ,jag kommer ihåg den pirrande längtan när jag fick min lott kunde knapt somna om kvällarna jag låg och planerade och planrade,jag har haft den i sex år nu Älskar min lilla stuga och jordplätt. wub.gif
adrian
CITAT (sarah68 @ 27-06-2006, 12:01)
Hej på er..
har mest varit inne här och tjuvkikat lite.....i väntan på att få köpa en kolonistuga i Skarpnäck....
Så i Söndags kom mailet...som jag väntat på i 1 år...."Du får köpa lott nr. xxx "
Jippie!!  tjohoo....!! laugh.gif  :rolleyes:  :P  :D  :wub:
Ni anar inte....har längtat så...har en son med ADHD som behöver lite större utrymmen än en lägenhet kan ge....min övriga familjesituation är också lite knepig....så det ska bli skönt att få en tillflyktsort...

Ungarna ser fram emot att få inköpa en egen studsmatta....som de kan bestämma över...slippa hoppa på kompisarnas...

Själv längtar jag tills jag kan få sätta igång gräsklipparen och klippa det ½ meter höga gräset...rensa upp i de vildvuxna rabatterna.....men allra först måste ett plastnät inhandlas som för duga som staket till småtjejerna ( 2 st chihuahua tikar ).

Sen återstår det indragning av el i stugan, isolera den, ta dit möbler...och få sova över för första gången.

Och "småtjejerna" ( hundarna) längtar efter att få kissa in sitt nya revir....samt sitta/ligga i solen och bara njuta av att äntligen fått ett eget revir....även om det blir mest kväll & helg tjänstgöring med att vakta det...

wub.gif Mina underbara föräldrar hjälper mig lite ekonomiskt så att jag kan förverkliga min dröm med en kolonistuga... wub.gif  :wub:

Kanske kan jag förverkliga dröm nr.2 redan nästa sommar = ett växthus  :P  :P  :rolleyes:

Kram på er alla
Sarah

GRATTIS!!!

Jag tyckte alltid att det bara var pensionärer som höll till på koloniområden, men..men... tongue.gif

Hoppas ni får många trevliga stunder där... smile.gif
Inga från Närke
GRATTIS till din kollonilott, men ta inte i för mycket så du blir överansträngd, njut lite också även om det är en massa ogräs m.m.

Lycka till.
CurlySue
Hej igen...
nu har jag publicerat lite bilder på min stuga
gå till http://www.kolonistugan.blogspot.com

Har ännu inte kunnat ta itu med trädgården... unsure.gif all tid går åt till att få huset i beboeligt skick....

av grannarna har jag förstått att trädgården har varit en av de mest välvårdade och vackraste i hela området....den är från 40-talet....
men den har fått rå om sig själv de senaste 6-8 åren.....

Men ska ta det försiktigt..så att jag inte förstör någonting som kan bevaras.

Mer bilder kommer....

Kram
kristerh
CITAT (sarah68 @ 11-07-2006, 15:19)
av grannarna har jag förstått att trädgården har varit en av de mest välvårdade och vackraste i hela området....den är från 40-talet....
men den har fått rå om sig själv de senaste 6-8 åren.....

Ser mysigt ut, men vilket ansvar att ta över en sådan trädgård, det låter förnuftigt att ta det lugnt så du vet vad som finns på tomten.
krister
Lady Hamilton
En nyfiken fråga Hur stor är kolonilotten i m2? smile.gif Den ser ganska stor ut på bild
Netten
Grattis! laugh.gif Det är ett supermysigt område! wub.gif
Snöflinga
Ett STORT lycka till och grattis till stugan smile.gif ser fram mot bilder av fortsättningen ...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon