Jag har tidigare täckodlat mycket. Jag har använt allt från gräsklipp till avfall från kaninburen och allt utom just täckbark har gett ett gott resultat.
Nu bor jag i en marklägenhet som känns lite som ett tittskåp och då känner jag mig beroende av att det ser snyggt och enhetligt ut!
Jag har ett jobb som gör att jag kan få tag i stora mängder kaffesump och undrar nu om dess effekt på jorden. Kan kaffesump förändra pH eller kan det göra så att man får för mycket av tex mineraler eller kan det skada växterna på något annat sätt!
Finns det växter som inte gillar kaffesump?
Jag har en styv lerjord!!!
Det är ju mumma i komposten, så varför inte testa? Du kan ju börja med en liten bit ifall det inte skulle vara hälsosamt...
Från en som inte vet
Hannele
18-05-2003, 19:44
Kaffesump håller sniglarna borta.
Testade kaffesump på rosor i styv lera i svärfars trädgård för några år sedan. Hände inget speciellt första året, men följande år tog det fyr och rosorna blev två meter höga...
Micke
Jag testar! Har jag otur så tar det tid innan jag kommer i kontakt med rätt person, tyvärr. Jag får nöja mig med att ta de påsar jag råkar komma förbi så länge.

Kul att det funkade med dina rosor!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.