Full version: UNICEF
Hans i Mälardalen
Just nu går en gala för att samla pengar till UNICEF. Tv4 har hållit i många andra galor tidigare för att samla in pengar till behövande. Min tanke med den här omröstningen var att se hur pass generösa medlemarna är på det här forumet.
*Felix matte*
CITAT (Hans i Mälardalen @ 16-05-2003, 20:37)
Just nu går en gala för att samla pengar till UNICEF. Tv4 har hållit i många andra galor tidigare för att samla in pengar till behövande. Min tanke med den här omröstningen var att se hur pass generösa medlemarna är på det här forumet.

Jag föredrar att hjälpa "på plats"
Så har jag och min fam. gjort under många, många år.
Vet inte vad för svarsalternativ jag då skall välja.
Hasse_h
Det händer nån enstaka gång att vi skänker nån slant via nån TV-gala, men annars har vi fadderbarn via SOS Barnbyar som vi regelbundet ger en summa pengar till varje månad. Jag tycker det känns bättre.
Ina
Jag tittar nästan aldrig på tv så jag visste inte ens att det var gala på gång... Fortsätter hellre att gynna mina fasta mottagare av gåvor. sleep.gif
Fialotta
Ja...när det gäller barn är jag jätteblödig
och nu är det svårt för barnen på så många ställen i världen unsure.gif

Mina egna barn har vuxit upp och har det bra, så jag hjälper till
när det gäller barn!
Har även 4 fadderbarn just nu, när barnen va små hade vi 1 som mina flickor skrev brev till och hjälpte dom med sina veckopengar...
skickade nån present och hemmagjorda saker smile.gif
Nu är dom själva föräldrar och gör samma sak med sina barn...
evarina
Jag har också hellre ett fadderbarn. Så brukar jag skänka alla mynt jag har till olika insamlingsbössor, det kanske inte är mycket, men det är ju något iallafall...
/Eva
Cilla
Jag har ingen TV men ett fadderbarn genom SOS Barnbyar. Har aldrig sett de där galorna så mitt svar blir synnerligen ogeneröst - "nej aldrig"...

Jag tycker det är bra att det finns olika sätt att bidra till andra människors väl, och kan TV användas för att skramla in pengar till UNICEF är det väl utmärkt!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon