Full version: Allsång på Skansen
*Felix matte*
Hur många såg programmet?

Jag såg och njöt av premiären biggrin.gif wub.gif
Allis
Jag såg det med. Povel Ramel är still going strong. Och Sebastian ; kan han bara den där låten? Britta Borg är härlig vilken röst
*Felix matte*
CITAT (Allis @ 27-06-2006, 23:06)
Jag såg det med. Povel Ramel är still going strong. Och Sebastian ; kan han bara den där låten? Britta Borg är härlig vilken röst

Britta Borg... Vilken härlig överraskning att hon var Still going strong... röstmässigt wub.gif
Inte många som klarar av det vid åttio år fyllda. smile.gif

Povel... han är bara såååå wub.gif

Sebastian... orkar jag inte riktigt me.... hans självgoda min påminner alltför mycket
om Christer Sjögren i sin sämsta dager. sad.gif
Snöflinga
Tyckte om inslaget med " åh, tjejer" mindes det glada 70-talet tongue.gif
Biggan_
Härligt att "allsången" har kommit igång igen! Det blir ett glapp mellan "Så skall det låta" och "Allsång på Skansen", mina två favoritprogram som gör mej på riktigt gott humör biggrin.gif
Castea
Och Tomas Ledin!! smile.gif Han hör svenska sommaren till tycker jag!
Lady Hamilton
laugh.gif Och jag tycker att Frans är så söt... wub.gif
kristerh
Och jag tittade inte... måste erkänna att om det finns något annat att titta på gör jag gärna det wink.gif
krister
Kathy
Jag såg litegrann av programmet. Hur det än är, så hör Allsång på Skansen sommaren till.
yenny
Jag jobbade.. så jag hade inget val rolleyes.gif

Visst hör allsången sommaren till och våra boende på jobbet älskar den.
Jag brukar sitta med och sjunga för dras skull, det är alltid kul att roa dom.
Men hade jag varit hemma så hade jag antagligen inte slagit på tv.
Eva i Skåne
Jag tittade också smile.gif . Var ensam hemma, så då kan jag titta utan att familjen retas med mig. Dom säger att det är ett pensionärsprogram wink.gif
Jag brukar bara se ett par avsnitt under en sommar, men visst ÄR det sommar med allsång på Skansen smile.gif wub.gif

Sen säger jag som Snöflinga. Jag fick också vibbar tillbaka till det glada 70-talet när jag hörde låtar från "Jösses flickor" biggrin.gif
ullislerum
CITAT (Eva i Skåne @ 28-06-2006, 11:03)
Jag tittade också  :) . Var ensam hemma, så då kan jag titta utan att familjen retas med mig. Dom säger att det är ett pensionärsprogram  ;)
Jag brukar bara se ett par avsnitt under en sommar, men visst ÄR det sommar med allsång på Skansen  :)  :wub:

Sen säger jag som Snöflinga. Jag fick också vibbar tillbaka till det glada 70-talet när jag hörde låtar från "Jösses flickor"  :D

äsch, stå på dej!! Om man kollar in publiken som är på plats så är ju inte medelåldern pensionär!!! wub.gif
Eva i Skåne
CITAT (ullislerum @ 28-06-2006, 11:08)
CITAT (Eva i Skåne @ 28-06-2006, 11:03)
Jag tittade också  smile.gif . Var ensam hemma, så då kan jag titta utan att familjen retas med mig. Dom säger att det är ett pensionärsprogram  wink.gif
Jag brukar bara se ett par avsnitt under en sommar, men visst ÄR det sommar med allsång på Skansen  smile.gif  wub.gif

Sen säger jag som Snöflinga. Jag fick också vibbar tillbaka till det glada 70-talet när jag hörde låtar från "Jösses flickor"  biggrin.gif

äsch, stå på dej!! Om man kollar in publiken som är på plats så är ju inte medelåldern pensionär!!! wub.gif

Det har mest blivit som ett evigt skämt i familjen, inte så allvarligt menat. Jag brukar låtsastjura genom att vägra vara inne vid den tiden - om det är fint väder rolleyes.gif
Pirum
Trevligt program, om di sjunger gamla bra låtar, och avhåller sig från att gå ut i publiken alltför mycket. Känner mig nödgad att byta kanal om det blir alltför pinsamt eller modernt. Annars är nog Allsång det enda musikprogram på TV jag kan stå ut med för tillfället, får krupp av alla andra program där b-kändisar trängs för att få skråla fram en sång.

Såg dock inte gårdagens program, då det var fotboll på TV.

Tycker att Anders Lundin har bättrat sig...fast han har ju inte själv röst nog att driva sången, han är mer beroende av artister än vad hans föregångare (plural) var. Vilket nog kan ha både fördelar och nackdelar.

Apropå "pensionärsprogram", tja, det skulle vara kul om de lättade upp det med fler gamla fina barnvisor. Alice Tegnér är ju sorgligt ringaktad dessa dagar, åtminstone i skolorna, då hon tydligen är alltför antifeministisk. Eller nåt. "Ute blåser sommarvind" är en personlig favorit, fast, där som ibland annars, har väl den goda A Tegnér mestadels ägnat sig åt melodislipning, texten är ju 1800-talsk och av S Hedborn.

Vore förresten trevligt att se en Allsångsserie i TV, där allsångsscener från hela Sverige får vara med. Som komplement alltså (inte ersättning). Är utmärkt allsång på Liseberg i Göteborg exempelvis. Jag har inte varit där själv, då jag skyr folksamlingar och TV-kameror som pesten, men det sägs väl att Lotta Engberg är så bra att hon lär få jobb på SVT med Skansen-allsången kanske.
Gossen Ruda
Jag kan titta på programmet om jag inte har något annat att göra, klippa naglarna eller nåt sådant. rolleyes.gif Tittade 1 minut eller nåt ditåt igår. Tycker Anders är lite jobbig att höra och se på, Lasse var bättre.
ah56
Klart jag tittade på Allsång. Hör TV sommaren till.
Dessutom har vi ju vårt eget Allsång på Liseberg med Lotta Engberg på måndagar. Har suttit spikad i publiken årets två gånger. I måndags i ÖSREGN, fast det går bra att sjunga i regn också.
zaaritha
Absolut inte!
Madeleine1
Enda gången jag tittade var när Ricky Martin var där... och i år skulle jag gärna se Lordi. Så även min 8-årige son. Han och polarna pratar Allsång på Skansen minst en gång om dagen. "Såg du Allsång på Skansen?" "Ja." "Var Lordi med?" "Vet inte." "Fan." biggrin.gif Samma diskussion varje dag... laugh.gif laugh.gif

(När kommer Lordi...? tongue.gif )
anna_rispan
18 juli!!! Då är det Lordi på Skansen!!
Berith
Japp! Självklart att jag tittar på Allsången, speciellt nu när man slipper divan Berghagen.

Sjunger också med emellanåt. rolleyes.gif
*Molly*
Javisst ser jag på det, hör liksom sommaren till numera smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon