Estrella
28-06-2006, 08:52
Vet någon var man kan köpa en spaljé som man kan sätta fast på balkongräcket?
Har en lägenhet med en balkong som har väldigt mycket insyn från grannen och har sett att folk satt upp spaljéer på kortsidan för att få lite avskildhet. Har någon nått tips tex var dom finns att köpa och hur man monterar dom? Tack på förhand!
Hälsn.
E
Det är nog ingen speciell spaljé. Det gäller bara att använda rätt fäste. Men det beror på vad du har för typ av balkongräcke.
Estrella
28-06-2006, 09:44
Tack för ditt svar, tror du Bauhaus och liknande har både spaljé och fästen?[COLOR=blue]
kristerh
28-06-2006, 09:50
När jag bodde i lägenhet satte jag upp en vanlig spalje, som jag knöt fast med wire, (finns tunna att köpa på tex Bauhaus) man kan knyta fast dem i ovanliggande balkongfäste, eller balkong grannen ovanför märker inget... och sedan fäster man den andra änden likadant på sitt eget balkongräcke eller fäste,
låter skumt men fungerar jättebra.
krister
Estrella
28-06-2006, 11:27
Tackar så mycket för tipsen!!
Om man skall fästa saker vid ett balkonräcka så brukar buntband vara mycket bra att använda, starkt och flexibelt, finns också i lite olika färger:
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.