Aries
Vill hitta en sida med svenska fjärilar. I min insektsbok finns så få fjärilsbilder så jag hittar inte den stora fjärilen jag brukar se flyga runt vårt fönster.
Piccante
Det finns säkert många bra sidor om man letar. Jag har två bland mina bokmärken. Här är Anderssons Fjärils sidor och en engelsk sajt.
Aries
TACK! Oj vad många fjärilar det finns! Nu gäller det bara att hitta dem jag sett här hemma. biggrin.gif
Piccante
hittade fler sidor:
UK Moths.org
och här är fjärilssidorna från Naturhistoriska riksmuseet Svenska fjärilar.
Aries
Tackar, tackar! Har lagt in dem bland favoriterna.
En aspfjäril hade vi på altanen igår kväll vet jag nu. Men vet inte riktigt vad det var för stor ljus fjäril som cirkulerade här förut. Men den kanske kommer tillbaka. smile.gif

Du råkar inte ha en sida om trollsländor också bland dina bokmärken? rolleyes.gif
KURT
CITAT (Aries @ 29-06-2006, 23:03)
Tackar, tackar! Har lagt in dem bland favoriterna.
En aspfjäril hade vi på altanen igår kväll vet jag nu. Men vet inte riktigt vad det var för stor ljus fjäril som cirkulerade här förut. Men den kanske kommer tillbaka. smile.gif

Du råkar inte ha en sida om trollsländor också bland dina bokmärken? rolleyes.gif

Det är inte alltid bra att ha en aspfjäril i närheten! Den lockas ofta till obehagliga dofter som t.ex. kadaver, exkrementer och urin!

http://www.nrm.se/utstallningarcosmonova/j...8180002986.html
Piccante
CITAT (Aries @ 29-06-2006, 23:03)

Tyvärr jag har inga tips om trollsländor.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon