Liselotte i zon 3
Finns det någon som vet om det är svårt att göra en ny fönsterkarm själv? Har en karm som har totalt ruttnat bort, min man säger att det inte går att göra en ny själv..men se´de´tror jag.
Så nu undrar jag så här... om jag tar alla mått på den gamla, även profil måtten och snpikar/skruvar ihop och fräser spår själv...jag tror att det ska gå men vill gärna ha en "andra åsikt".

Jag har lärt mig av min morfar ( numera ängel wub.gif )som var byggmästare hur man hanterar verktyg.

Snälla någon som kan råda mig?

Liselotte i zon
Lady Hamilton
Visst kan man göra dem själv. Men det är ett "precisions arbete" som inte jag skulle ge mig på. Men vi är ju olika "händiga" Sedan om det blir billigare kan jag inte uttala mig om
helios
Skulle inte jag ge mig på trots mycket praktiskt handlag. Jag skulle gå till en snickare. Det här handlar om precisionsarbete.
Helios
Andypandy
CITAT (Liselotte i zon 3 @ 28-06-2006, 15:58)
Finns det någon som vet om det är svårt att göra en ny fönsterkarm själv? Har en karm som har totalt ruttnat bort, min man säger att det inte går att göra en ny själv..men se´de´tror jag.
Så nu undrar jag så här... om jag tar alla mått på den gamla, även profil måtten och snpikar/skruvar ihop och fräser spår själv...jag tror att det ska gå men vill gärna ha en "andra åsikt".

Jag har lärt mig av min morfar ( numera ängel wub.gif )som var byggmästare hur man hanterar verktyg.

Snälla någon som kan råda mig?

Liselotte i zon

Om vi säger så här... äger du en sådan här sak http://jula.se/Butik/default.asp?OrderId=5...&dept_id=SE-244
och en sådan här.. http://jula.se/Butik/default.asp?OrderId=5...&dept_id=SE-040
= Sätt igång bara... om inte, så bör du ta kontakt med ngn som gör det... en typ snickare ja.
gammelnalle
Är hela karmen dålig?? Det brukar räcka med underdelen...??????
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon