Cattis4
Hej,

Direktsådde i höstas läkesilverax i min rabatt. Nu äntligen har det kommit upp lite av varje ur jorden. Förnoppningsvis är inte allt ogräs. wacko.gif Är det möjligen någon som har en bild/foto på en liten planta Cimicifuga racemosa och kan lägga ut den så jag kan ut och identifiera?

Tackar för hjälp!

/Cattis
kerstin z5-6
tyvärr, men de första bladen ser helst annorlunda ut ofta ganska rundade-medan nästa bladpar blir flikiga som de ska vara
Grattis om du fått upp dem -de är inte det lättaste att klara från frö! smile.gif
Cattis4
Okej, tackar,

Skyndade ut och tittade. Några kan jag dra upp i morgon för de stämmer inte alls, men ett antal har lite flikiga blad, så hoppas!!! Ska ta foto på dem i morgon när solen gått upp igen hos oss här i södern. Kanske någon kan identifiera då...

/Cattis
Cattis4
Har varit ute och fotat. Dessa sticker upp med jämna avstånd. Kan det vara silverax? Hoppas på att någon vet.

/Cattis

kerstin z5-6
kanske .. eller björk smile.gif Avvakta o se hur nästa bladpar ser ut !
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon