hej catlin,
kan hända mitt inlägg bland de övriga i den sk. heta diskusisionen föll bort... så jag skriver igen. OM OGRÄS....
jag har just tagit hand om en hel del grästuvor som jag grävt upp från gräsmattan. jag är på väg att göra en "kvällshörna" med mycket sten, ett träd, marktäckande växter ett par prydnadsbuskar. detta är i ett hörn av vår syrenhäck (som än så länge är ca 45 hög) en ringlande stensatt stig kommer att leda oss in i detta hörn av kvällssol....kryptimjan längs stigen.
så till din fråga vad du ska göra med all ogräs.
FRAMFÖR kvällshörnet så håller jag nu på att samla alla grästovor till en BLOMKULLE. lite estetiskt formad, sas.
jag har lagt ut blöta tidningar längst under och sedan börjat lägga dessa grästovor upp o ned på varandra. när jag väl blir klar med detta (och det blir jag förhoppningsvis idag, om barnen låter mej jobba

) så lägger jag över blött tidningspapper tätt över hela kullen... och sen över med sand.
så låter jag kullen ligga tills den förmultnar så jag kan plantera vackra växter... OCH jag tror det skulle bli riktigt fint om du skulle vilja prova på detta.
NÄR detta förmultnat (det gör det rätt fort ändå, så jag hoppas ha en fin blomkulle i juli) så gräver jag hål i kullen för de plantor jag ska plantera. lägger i blött tidningspapper i plant.gropen och fyller på med blomjord från säck (ogräsfri) och planterar. simsalabim, fantastiskt!!!!
jag sitter nu och fantiserar om att ha en vacker klematis ringlandes fram över blomkullen.... och mycket, mycket annat vackert.... suck!
annars kan du alltid göra en kompost. sånt är alltid kanonbra
aj, det var några tankar frånmitt håll. lycka till!!!!/ Ullagumman, som lider av muskelvärk idag efter allt grävande o grejande igår.....