n00b
Någon som kan hjälpa mig med dessa?

Irene_L
Det sista ser ut som ett ogräs som heter kråkvicker.
mvh
Irene
Åsa, mälardalen zon 2
Den första tycker jag ser ut som citrontimjan.
Den nedersta blå blomman är kråkvicker = ogräs.
n00b
CITAT (Irene_L @ 29-06-2006, 19:10)
Det sista ser ut som ett ogräs som heter kråkvicker.
mvh
Irene

Ja titta ja, det var det. Men ehum, ogräs... äsch, jag tror jag låter den vara kvar, ger en lite färgklick om inte annat tongue.gif
n00b
CITAT (Åsa @ mälardalen zon 2,29-06-2006, 20:33)
Den första tycker jag ser ut som citrontimjan.

Jämförde med bilder på nätet, och visst är det en citrontimjan jag har!! Vad roligt wub.gif Thanx =)
Åsa, mälardalen zon 2
Jag kom på vad den vita blomman i mitten ev. kan vara, blommor och knoppar är ganska lika någonting i släktet Stellaria

http://images.google.com/images?sourceid=n...ria&sa=N&tab=wi
n00b
--
n00b
Två nya som jag undrar över:

Running Scared
blink.gif det sista är marijuana och är förbjudet att odla, vart hittade du det? blink.gif
Zazu
CITAT (Running Scared @ 05-07-2006, 13:11)
blink.gif det sista är marijuana och är förbjudet att odla, vart hittade du det? blink.gif

det där är absolut inte hampa, som växten heter, marijuana är någonting man gör av den...
ser ut som någn sorts fetblad, sedum wub.gif

mvh zazu
Running Scared
jag skulle inte tro det ..
kristerh
bild 2 och 4 ser ut som fetknopp
krister
jennyp
den nedersta är verkligen inte marijuana
n00b
CITAT (Zazu @ 05-07-2006, 12:40)
ser ut som någn sorts fetblad, sedum wub.gif

Nu har jag lekt lite detektiv och sökt igenom Sedum-arter. Hittade en som jag tyckte var lik- Gyllenfetblad.
Stod att den var lik kamtjatkafetblad, men att den senare hade liklånga foderblad. Vad betyder det?? unsure.gif
Running Scared
jag är kåt på växten i mitten ..
Irene_L
Det blir lite konstigt när bilderna ändras. Då jag svarade att det var kråkvicker var det en bild på kråkvicker, inte den bilden som är sist nu. Jag tycker det blir lite rörigt och svaren verkar så tokiga när bilderna ändras.
mvh
Irene
n00b
CITAT (Irene_L @ 05-07-2006, 22:20)
Det blir lite konstigt när bilderna ändras. Då jag svarade att det var kråkvicker var det en bild på kråkvicker, inte den bilden som är sist nu. Jag tycker det blir lite rörigt och svaren verkar så tokiga när bilderna ändras.
mvh
Irene

Nu har jag ändrat biggrin.gif
Irene_L
Va bra!! tongue.gif
Nu verkar jag inte tokig längre!! biggrin.gif
mvh
Irene
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon