Jenny & Vilda
Nu har jag bestämt vilka rosor som ska få flytta hit från rosenposten i Danmark:

3 st Madame Boll
2 st Madame Hardy
1 st Felicité Parmentier
1 st Troika
1 st Goldmarie '82
1 st Peace

wub.gif wub.gif wub.gif

Så himla spännande. biggrin.gif biggrin.gif

Hur går det till med leveransen ni som varit med förr? Meddelas via mail när de kommer? Blir det inte förrän till hösten?
fruberglund
Jag brukar skriva ett meddelande när jag beställer när jag vill ha dem levererade. Om du inte gjort det så vet jag inte hur det går till.

Jag är jättenöjd med mina leveranser från Rosenposten, rekommenderar dem starkt! Väldigt fina med stora knoppar brukar det vara och alla har tagit dig fint!

Lycka till med dina rosor smile.gif
Jenny & Vilda
CITAT (fruberglund @ 29-06-2006, 22:13)
Jag brukar skriva ett meddelande när jag beställer när jag vill ha dem levererade. Om du inte gjort det så vet jag inte hur det går till.

Jag är jättenöjd med mina leveranser från Rosenposten, rekommenderar dem starkt! Väldigt fina med stora knoppar brukar det vara och alla har tagit dig fint!

Lycka till med dina rosor smile.gif

Jag vill ju att de ska komma så fort som möjligt så vi får väl se när de kommer. Någon här på sidan sade att de kanske inte levererar förrän till hösten, men jag lär väl märka när de är här tongue.gif

Tack för lyckönskningarna, de lär behövas...
virrevarv
Har bara hört gott om Rosenposten så jag ska beställa från dom i augusti. Vill göra om en rabatt längs med en häck till en rosa rosrabatt. Som det är nu har jag bara Aimible Aimie och Leonardo da vinci men funderar på en Madam Boll, Ispahan och så kanske någon engelsk skönhet..
Tänkte bredda rabatten, kanske förlänga den med så att jag kan få en riktigt härligt rosa rosenrabatt! wub.gif wub.gif wub.gif
MB1965
CITAT (Jenny & Vilda @ 29-06-2006, 22:10)
Nu har jag bestämt vilka rosor som ska få flytta hit från rosenposten i Danmark:

Hur går det till med leveransen ni som varit med förr? Meddelas via mail när de kommer? Blir det inte förrän till hösten?

Få jag vara så fräck att jag frågar vad frakten kostar för dina rosor, funderar på att köpa ungefär lika mycket... smile.gif
Eva 33c
Jag tror att Rosenposten bara säljer barrotade plantor på postorder, och i så fall får du nog vackert vänta till hösten! rolleyes.gif
Jag skickade efter 15 rosor från dem i våras (första gången jag handlade där) Frakten blev 89 danska kronor. Kvaliteten var perfekt, alla rosor har tagit sig jättefint.
fruberglund
CITAT (MB1965 @ 30-06-2006, 08:29)
Få jag vara så fräck att jag frågar vad frakten kostar för dina rosor, funderar på att köpa ungefär lika mycket... smile.gif

Frakten kostar alltid samma oavsett hur mycket man beställer, ca 100 SEK tror jag det är. Billigt tycker jag fast man tjänar ju på att köpa mycket (fast det gör man ju alltid ändå) laugh.gif laugh.gif
Jenny & Vilda
CITAT (fruberglund @ 30-06-2006, 09:26)
CITAT (MB1965 @ 30-06-2006, 08:29)

Frakten kostar alltid samma oavsett hur mycket man beställer, ca 100 SEK tror jag det är. Billigt tycker jag fast man tjänar ju på att köpa mycket (fast det gör man ju alltid ändå) laugh.gif laugh.gif

Japp. 89 dkr dvs ungefär 100 skr. Det är det som är så farligt, tankesättet "det är bäst att köpa många det är ändå samma pris i frakten" rolleyes.gif
Eva 33c
Jag måste korrigera min uppgift för frakten. 89 dkr stod det på den utskrift jag gjorde i samband med beställningen. Men det är kostnaden för frakten inom Danmark, enhetsporto. Nu har jag tittat på vad jag verkligen betalade och då blev frakten för mig 154 svenska kronor. Inte precis nån katastrof det heller för att få finfina plantor hem till dörren!
kerstin z5-6
och jag har fått leveranser den 15 juli ... så det är inte alls säkert att du får vänta .... smile.gif smile.gif smile.gif smile.gif gräv hålen nu laugh.gif laugh.gif
Jenny & Vilda
CITAT (kerstin z5-6 @ 30-06-2006, 16:48)
och jag har fått leveranser den 15 juli ... så det är inte alls säkert att du får vänta .... smile.gif smile.gif smile.gif smile.gif gräv hålen nu laugh.gif laugh.gif

Oh vad spännande..

Jag som beställde en skopa jord i början på veckan för att börja gräva perenn/rosrabatten och den skulle komma denna vecka. Nu är det fredag och inte har jag sett röken av någon jord. Men man kan ju förstås börja gräva ändå rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon