fruberglund
Ska gra en trta p sndag, mannen fyller r och vi har ven brllopsdag s vi ska ha kalas.

Har tnkt gra en trta med sockerkaksbotten, emellan ska jag ha marsankrm och nn sorts nougatcreme (inte p samma stlle) men jag vet inte vad jag ska blanda nougaten med fr att gra en krm.

Ovanp ska vara grdde och jordgubbar direkt frn jordgubbslandet *mums* smile.gif

Vet inte riktigt hur jag ska gra nougatkrmen, ska jag smlta nougaten (har Odense nougat som jag lskar) och vad ska jag blanda den med? Mste vl blanda den med nt annars blir det vl lite fr mycket. Eller vad tror/tycker ni?
catlady
Det mesta gr att smlta ihop lngsamt med vispgrdde fr att gra krm. Rr ofta och anvnd lg vrme p spisen. Fr luftigare variant vispar du grdden frst, smlter BARA nougaten och vnder sedan ner den i grdden. smile.gif
Darin i skogen
Jag vet saker om din make bruuuuun.

Aight?!
ullislerum
jag LSKAR wub.gif wub.gif wub.gif ox nougat och brukar ha det i trtor. Jag kper odense nougatss som egentligen r fr glass tror jag och ringlar ut ver trtbottnen och brer ut sen till tt jmnt lager. mmmmmmmmmm wub.gif rolleyes.gif
sen i nsta lager gr jag en mousse av mosad mango och vispgrdde!! SUPERGOTT!!!!!!! tongue.gif tongue.gif
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon