fruberglund
Ska göra en tårta på söndag, mannen fyller år och vi har även bröllopsdag så vi ska ha kalas.

Har tänkt göra en tårta med sockerkaksbotten, emellan ska jag ha marsankräm och nån sorts nougatcreme (inte på samma ställe) men jag vet inte vad jag ska blanda nougaten med för att göra en kräm.

Ovanpå ska vara grädde och jordgubbar direkt från jordgubbslandet *mums* smile.gif

Vet inte riktigt hur jag ska göra nougatkrämen, ska jag smälta nougaten (har Odense nougat som jag älskar) och vad ska jag blanda den med? Måste väl blanda den med nåt annars blir det väl lite för mycket. Eller vad tror/tycker ni?
catlady
Det mesta går att smälta ihop långsamt med vispgrädde för att göra kräm. Rör ofta och använd låg värme på spisen. För luftigare variant vispar du grädden först, smälter BARA nougaten och vänder sedan ner den i grädden. smile.gif
Darin i skogen
Jag vet saker om din make bruuuuun.

Aight?!
ullislerum
jag ÄLSKAR wub.gif wub.gif wub.gif oxå nougat och brukar ha det i tårtor. Jag köper odense nougatsås som egentligen är för glass tror jag och ringlar ut över tårtbottnen och brer ut sen till tt jämnt lager. mmmmmmmmmm wub.gif rolleyes.gif
sen i nästa lager gör jag en mousse av mosad mango och vispgrädde!! SUPERGOTT!!!!!!! tongue.gif tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon